شناسهٔ خبر: 67319208 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

۷۶ درصد مدارس غزه  نابود شده است

روزنامه جوان

با گذشت ۹ ماه از حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و تخریب زیرساخت‌های آن، این منطقه تحت محاصره به ویرانه تبدیل شده است. در این رابطه، آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل (آنروا)، روز شنبه طی پستی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که ۷۶ درصد مدارس نیازمند بازسازی پیش از استفاده مجدد هستند

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل (آنروا) گزارش داد که ۷۶درصد از مدارس نوار غزه در حملات اسرائیل خسارت دیده‌اند؛ مدارسی که در ماه‌های گذشته به محل اسکان آوارگان فلسطینی تبدیل شده بود، اما صهیونیست‌ها به این مراکز ممنوعه هم رحم نکردند. 
با گذشت ۹ ماه از حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و تخریب زیرساخت‌های آن، این منطقه تحت محاصره به ویرانه تبدیل شده است. در این رابطه، آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل (آنروا)، روز شنبه طی پستی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که ۷۶ درصد مدارس نیازمند بازسازی پیش از استفاده مجدد هستند. آنروا تأکید کرد که آموزش یکی از حقوق اساسی انسان‌ها به شمار می‌رود و خواستار «آتش‌بس فوری در نوار غزه تحت محاصره» شد. دفتر رسانه‌ای دولتی غزه دو هفته پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اسرائیل بیش از ۱۵۰ مدرسه وابسته به سازمان ملل را هدف قرار داده و علاوه بر آن ده‌ها مرکز و تأسیسات خدماتی دیگر متعلق به آنروا را ویران کرده است. فوریه گذشته نیز استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که ۳۰ درصد از مدارس غزه به صورت مستقیم هدف بمباران اسرائیل قرار گرفته‌اند و از مجموع ۵۶۳ ساختمان مدرسه، ۱۶۲ مدرسه مورد هدف مستقیم قرار گرفته و از این تعداد، ۲۶ مدرسه به‌طور کامل ویران شده است. این درحالی است که بسیاری از این مدارس در ماه‌های گذشته به محل اسکان آوارگان تبدیل شده بودند، اما اسرائیل به این مکان‌ها که طبق قوانین جنگی حمله به آن‌ها ممنوع است، رحم نکرد. 
از سوی دیگر، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ دیروز اعلام کرد حملات اسرائیل خساراتی را به دفتر آن در غزه وارد کرد که تعدادی شهید و زخمی برجای گذاشت. به گزارش الجزیره، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تأکید کرد که پیرامون دفتر آن صد‌ها غیرنظامی آواره هستند که این حملات منجر به شهادت ۲۲تن و زخمی شدن ۴۵ تن دیگر شد. این کمیته در پلتفرم ایکس نوشت: «اصابت گلوله‌ها منجر به خسارات مادی و هجوم تعداد زیادی از زخمی‌ها و انتقال شهدا به بیمارستان صلیب سرخ واقع در منطقه شد.» این کمیته نسبت به شلیک بسیار خطرناک به اطراف تأسیسات انسانی مشخص واقع در اطراف درگیری هشدار داد و آن را خطری برای جان غیرنظامیان و کادر صلیب سرخ دانست. همچنین، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه نیز از شهادت ۲۵نفر و زخمی شدن ۵۰ شهروند دیگر در حمله اشغالگران به چادر‌های آوارگان در رفح خبر داد. سرویس دفاع مدنی تأکید کرد که کارمندان آن تعدادی شهید و مجروح را که بیشتر آن‌ها غیرنظامیان آواره بودند در نتیجه حملات توپخانه رژیم صهیونیستی به منطقه الشکوش در شمال غربی استان رفح منتقل کردند. نیرو‌های اشغالگر ساختمان‌های مسکونی را در اردوگاه شابوره در مرکز شهر رفح نیز منفجر کردند و هواپیما‌های اشغالگر حملات متعددی را در غرب و مرکز شهر انجام دادند. آن‌ها همچنین منطقه مصبح در شهر رفح را هدف قرار دادند. در کشتار دیگری بر اثر بمباران یک منزل مسکونی، ۱۰ نفر شهید و حدود ۲۰ نفر مجروح شدند.

نظر شما