شناسهٔ خبر: 67318589 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

امروز ادامه مسابقات یورو ۲۰۲۴ بازی‌های گرجستان – جمهوری چک، ترکیه – پرتغال و بلژیک – رومانی پیگیری می‌شود.

تقابل ستارگان ترکیه و پرتغال/ شیاطین سرخ به دنبال اولین پیروزی شان

تقابل ستارگان ترکیه و پرتغال/ شیاطین سرخ به دنبال اولین پیروزی شان

صاحب‌خبر -

در چارچوب مسابقات یورو ۲۰۲۴ به میزبانی امروز ۳ بازی از گروه‌های E و F برگزار می‌شود.

گرجستان که برای نخستین بار مجوز حضور در یورو را به دست آورده است در بازی قبلی اش مقابل ترکیه عملکرد خوبی از خودش به نمایش گذاشت، اما در نهایت تسلیم تجربه بازیکنان ترکیه شد و بازی را با نتیجه ۳ بر یک واگذار کرد.  

چکی‌ها نیز نیز تا واپسین دقایق مقابل پرتغال یک بر یک مساوی بودند، اما در دقیقه ۹۲ گل خوردند تا آن‌ها نیز بازی نخست را با شکست پشت سر بگذارند.

۲ تیم برای اولین در یک مسابقات بزرگ به مصاف یکدیگر می‌روند.

 چک از زمانی که سوئیس را در بازی اول خود در یورو ۲۰۰۸ شکست داد، ۷ بازی از ۱۲ بازی اخیرش در مرحله گروهی یورو را باخته است (۳ برد، ۲ تساوی) آنها از سال ۲۰۰۰ که مقابل هلند و فرانسه باختند، در دو بازی ابتدایی خود در یورو شکست نخورده‌اند.

در حساس‌ترین بازی امروز از گروه F ترکیه به مصاف پرتغال می‌رود. ۲ تیم بازی نخست شان را پیروز شده اند و پیروزی در این بازی می‌تواند تکلیف صعود و صدرنشینی آن‌ها را مشخص کند.

این چهارمین دیدار ترکیه و پرتغال در یورو خواهد بود. پرتغال هر سه دیدار قبلی‌اش برابر ترکیه را بدون دریافت حتی یک گل پیروز شده است: ۱ بر صفر در سال ۱۹۹۶ (مرحله گروهی)، ۲ بر صفر در سال ۲۰۰۰ (یک چهارم نهایی) و ۲ بر صفر در سال ۲۰۰۸ (مرحله گروهی)

 پرتغال تنها در یک بازی از ۹ بازی آخر خود در مرحله گروهی یورو شکست خورده و ۴ پیروزی و ۴ تساوی کسب کرده است.

 ترکیه در صورت پیروزی در این بازی با بیشترین پیروزی خود در یک دوره یورو برابری می‌کند (دو پیروزی در سال ۲۰۰۸)، تنها در جام جهانی ۲۰۰۲ آنها تاکنون بیش از دو بازی را در یک مسابقات بزرگ برده‌اند.

در آخرین بازی امروز از گروه E بلژیک به مصاف رومانی می‌رود. شیاطین سرخ در بازی نخست مقابل اسلواکی در نهایت شگفتی با یک گل شکست خوردند، اما رومانی موفق شد با ۳ گل اوکراین را شکست دهد تا پس از ۲۴ سال در یورو به پیروزی برسد.

بلژیک و رومانی برای اولین بار در یک مسابقات بزرگ با هم دیدار خواهند کرد. این اولین دیدار آنها پس از بازی دوستانه در نوامبر ۲۰۱۲ است که رومانی با نتیجه ۲ بر ۱ پیروز شد.

در دیگر بازی این گروه اوکراین دیروز با نتیجه  ۲ بر یک اسلواکی را شکست داد و ۳ امتیازی شد تا معادلات این گروه پیچیده شود.

نظر شما