شناسهٔ خبر: 67317785 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار کرمانشاه:

مساجد کانون تحول فرهنگی و فکری در جامعه هستند

استاندار کرمانشاه گفت: مساجد کانون تحول فرهنگی و فکری در جامعه هستند و باید تلاش کنیم این کانون‌ها هرچه بیشتر فعال شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز _شنبه دوم تیر_ در همایش افتتاحیه طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» که در تالار شهید آوینی برگزار شد، اظهار کرد: در ایران اسلامی مشارکت در انتخابات یک امر واجب است و همه باید نسبت به تعیین سرنوشت جامعه‌مان بی تفاوت نباشیم‌.

وی افزود: فعالان حوزه‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی همه باید وارد عرصه شوند و راه شهید رئیسی را با یک انتخاب دقیق و آگاهانه ادامه دهیم.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: مساجد در طول تاریخ پایگاه بسیاری از فعالیت‌های مذهبی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و بوده است و ستون اصلی خیمه در جامعه اسلامی است.

وی از خانواده، مدرسه و مسجد به عنوان سه کانون سعادت بخش برای انسان‌ها نام برد و عنوان کرد: پویایی این سه کانون، به‌ویژه مساجد، به بهبود زندگی مادی و معنوی جامعه کمک می‌کند.

صحرایی تاکید کرد: مساجد کانون تحول فرهنگی و فکری در محلات هستند و باید تلاش کنیم این مساجد هرچه بیشتر فعال شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کرمانشاه نیازمند فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی متناسب با نیازها و اولویت‌های این منطقه است و موفقیت در این مسیر مستلزم شناخت نیازهای واقعی جامعه است.

استاندار ادامه داد: برنامه‌ها و نسخه‌های تربیتی و فرهنگی مختلفی در سطح کشور مطرح است و در این میان ما باید با توجه به ویژگی‌های استان به بومی سازی این برنامه‌ها بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه کار یک مسئله تربیتی در فرهنگ اسلامی است، تاکید کرد: باید تلاش کنیم دانش‌آموزان ما از همان ابتدا و متناسب با نیازهای محیط شهری و یا روستایی با فرهنگ کار، تولید و فروش کالا آشنا شوند.

صحرایی گفت: اگر فرهنگ کار در میان دانش‌آموزان نهادینه شود، جوانان ما در آینده محتاج کارمندی و پشت میزنشینی نخواهند بود.

نظر شما