شناسهٔ خبر: 67316512 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افتتاح طرح «مسجد، کانون نشاط» در استان کرمانشاه+ تصاویر

آیین افتتاحیه طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» که در تالار شهید آوینی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، آیین افتتاحیه طرح ملی اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه با عنوان «مسجد، کانون نشاط» برگزار شد. این طرح در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان مسجدی با تمرکز بر هماهنگی، هم‌افزایی و بالا بردن کیفیت فعالیت کانون‌های مساجد در طول تابستان برگزار می شود.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در آیین افتتاحیه طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» با بیان اینکه مساجد در طول تاریخ  پایگاه بسیاری از فعالیت‌های مذهبی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و بوده است اظهار داشت: مساجد کانون تحول فرهنگی و فکری در جامعه هستند و باید تلاش کنیم این کانون ها هرچه بیشتر فعال شوند.

مدیر ارشد استان کرمانشاه با بیان اینکه مسجد ستون اصلی خیمه در جامعه اسلامی است، گفت: مساجد کانون تحول فرهنگی و فکری در محلات هستند و باید تلاش کنیم این مساجد هرچه بیشتر فعال شوند.

استاندار کرمانشاه از خانواده، مدرسه و  مسجد به عنوان‌ سه کانون سعادت بخش برای انسان‌ها نام برد و افزود: پویایی این سه کانون، به ویژه مساجد، به بهبود زندگی مادی و معنوی جامعه کمک می‌کند.

صحرایی گفت: کرمانشاه نیازمند فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی متناسب با نیازها و اولویت‌های این منطقه است و موفقیت در این مسیر مستلزم شناخت نیازهای واقعی جامعه است.

استاندار افزود: برنامه‌ها و نسخه‌های تربیتی و فرهنگی مختلفی در سطح کشور مطرح است و در این میان ما باید با توجه به‌ ویژگی‌های استان به بومی‌سازی این برنامه‌ها بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه کار یک مسئله تربیتی در فرهنگ اسلامی است گفت: باید تلاش کنیم دانش‌آموزان ما از همان ابتدا و متناسب با نیازهای محیط شهری یا روستایی با فرهنگ کار، تولید و فروش کالا آشنا شوند.

صحرایی گفت: اگر فرهنگ کار در میان دانش ِآموزان نهادینه شود جوانان ما در آینده محتاج کارمندی و پشت میز نشینی نخواهند بود.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: در ایران اسلامی مشارکت در انتخابات یک امر واجب است و همه باید نسبت به تعیین سرنوشت جامعه بی‌تفاوت نباشیم‌ و فعالان حوزه‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی همه باید وارد عرصه شوند و راه شهید رئیسی را با یک انتخاب دقیق و آگاهانه ادامه دهیم.

مسجد , مسجد , مسجد , مسجد , مسجد , مسجد ,

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما