شناسهٔ خبر: 67317013 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

دارنده نشان نقره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به مثبت شدن تست دوپینگ خود واکنش نشان داد.

ملی‌پوش ایران:دوپینگ نکرده‌ام!

ملی‌پوش ایران:دوپینگ نکرده‌ام!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایپنا ؛ امیر خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص مثبت شدن نمونه دوپینگ خود، اظهار داشت: ۹ نفر از رشته‌های مختلف بودیم که نمونه دوپینگ مثبت داشتیم. استفاده از قرص متا استرون نیز تخلف ما از قوانین ضد دوپینگ بوده، اما من در هیچ زمانی این قرص را مصرف نکردم. در چند سال گذشته همواره پیش‌رو در تست دوپینگ بودم و مشکلی هم نداشتم اما نمی‌دانم چرا نمونه دوپینگم مثبت شد.

ملی‌پوش پارادوومیدانی ادامه داد: قرص متا استرون برای بدنسازی و افزایش حجم عضله است و من اصلا نیازی به آن ندارم. اگر یک فرد عادی این قرص را مصرف کند، هشت تا ۱۰ کیلوگرم اضافه وزن پیدا خواهد کرد چرا من باید این قرص را مصرف کنم؟

دارنده نشان نقره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو این را هم افزود: شاید کسی این قرص را در مواد غذایی یا آب ما ریخته باشد.

خسروانی در خصوص عمل به شعار ورزش پاک،‌ گفت: من خیلی کم مکمل ورزشی مصرف می‌کنم و همواره اصل احتیاط را همواره در دستور کارم قرار می‌دهم اما متاسفانه در دام دوپینگ گرفتار شدم. این برایم بسیار تعجب‌آور است من حتی زمانی که بدترین سرما خوردگی‌ها را تجربه می‌کردم، دکتر نرفتم. در حدود پنج سال است که زیر نظر وادا فعالیت دارم و هر چند ماه یکبار نمونه دوپینگ دادم و هراسی از این کار نداشتم.

دارنده نشان طلای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، ادامه داد: برای اعتراض به نمونه دوپینگ نیاز به وکیل داشتم اما حمایت نشدم و اعتراضم نیز به جایی نرسید. باید سه سال محروم باشم و این محرومیت از دی ماه ۱۴۰۲ شروع شده و تا سال ۱۴۰۵ ادامه خواهد داشت. نمی‌دانم چه خواهد شد اما اگر توانایی بازگشت به رشته خود داشته باشم به ورزش بازخواهم گشت.

۲۵۸ ۲۵۸

نظر شما