شناسهٔ خبر: 67315723 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نشست تخصصی ائمه جمعه شیعه و سنی آذربایجان‌ غربی

در نشست تخصصی ائمه جمعه شیعه و سنی آذربایجان‌ غربی بر حضور حداکثری در انتخابات پیش رو و انتخاب اصلح تأکید شد.

صاحب‌خبر -

نشست تخصصی ائمه جمعه شیعه و سنی آذربایجان‌ غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ غربی و امام جمعه ارومیه در این نشست مشارکت در انتخابات را در عزت آفرینی برای کشور یک امر بدیهی دانست و گفت: دشمنان برای حضور پرشور مردم در انتخابات پیش رو تمام قد ایستاده‌اند تا مردم را از حضور حداکثری در انتخابات بازدارند و ما ائمه جمعه باید در مقابل سیاست‌های خصمانه آنان بایستیم و روشنگری کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی، با اشاره به مجاهدت‌های خالصانه شهید آیت‌الله رئیسی در عرصه‌های مختلف افزود: ائمه جمعه نیز باید فعالیت‌های جهادی این جهادگر خستگی‌ناپذیر را الگوی خود قرار دهند و با نیت الهی در تبلیغ معارف پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) قدم بردارند.

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور هم در این نشست با اشاره به اینکه موقعیت جغرافیایی ایران اسلامی در یک چهار راه تمدنی در طول تاریخ قرار داشته است، گفت: قرار گرفتن ایران اسلامی در موقعیت خاص جغرافیایی موجب طمع دشمنان برای تصاحب آن را داشته که امروز هم با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر موجود در کشور این نگاه همچنان وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مشهدی آقایی، با بیان اینکه انقلاب اسلامی همه محاسبات دنیا را بر هم زد و جغرافیای فرهنگی تازه‌ای بر مبنای مبانی دینی و اسلامی در منطقه شکل داد، افزود: امروز ایران اسلامی فرهنگ مقاومت و ایستادگی را در منطقه اشاعه داده و موجب زمین‌گیر شدن مستکبران بویژه رژیم منحوس صهیونیستی در منطقه شده است.

وی، ایران با قوت و قدرت را نتیجه برگزاری انتخابات پرشور و انتخاب اصلح دانست و گفت: انتخابات پرشور، مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح موجب بازدارندگی فعال در ایران اسلامی می‌شود چرا که قدرت حضور مردم در صحنه دشمنان را مأیوس می‌کند.

حجت‌الاسلام اسماعیلی، مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان هم در این نشست با اشاره به اینکه آذربایجان‌ غربی در انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی یکی از استان‌های با مشارکت بالا در سطح کشور بود، گفت: ائمه جمعه شیعه و سنی استان در تریبون‌های نماز جمعه اهمیت حضور مردم در انتخابات پیش رو را تبیین کنند. 

در ادامه این نشست حاضران به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

نظر شما