شناسهٔ خبر: 67314482 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

در حاشیه سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن؛

مذاکرات آژانس ادبی صبا با ۹ بنگاه بین‌المللی

آژانس ادبی صبا با حضور در نمایشگاه کتاب پکن با نمایندگان ناشران، آژانس‌های ادبی و بنگاه‌های خبری چین، مالزی، تایلند، نپال، ترکیه، فرانسه، شیلی، امارات، و ایتالیا توافق‌های اولیه‌ای برای مبادلات فرهنگی انجام داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آژانس ادبی صبا در نمایشگاه کتاب پکن تاکنون با نمایندگان چندین ناشر، آژانس ادبی و بنگاه خبری از کشورهای چین، مالزی، تایلند، نپال، ترکیه، فرانسه، شیلی، امارات، و ایتالیا ملاقات داشته که در نتیجه آن‌ها توافق‌های اولیه‌ای برای مبادلات فرهنگی انجام شده است.

آژانس ادبی صبا نخستین‌بار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب چین با نمایندگی مریم رونق حضور دارد. این آژانس که به‌تازگی و به‌طور رسمی کار خود را آغاز کرده، در حوزه کتاب کودک و نوجوان فعال است؛ علاوه بر انجام مبادلات حقوق ثانویه کتاب، این آژانس، نمایندگی مذاکره درباره همکاری‌های مشترک انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان ایران با نهادهای فرهنگی را نیز برعهده دارد.

آژانس ادبی صبا در نمایشگاه کتاب پکن تاکنون با نمایندگان چندین ناشر، آژانس ادبی، و بنگاه خبری از کشورهای چین، مالزی، تایلند، نپال، ترکیه، فرانسه، شیلی، امارات، و ایتالیا ملاقات داشته که در نتیجه آن‌ها توافق‌های اولیه‌ای برای مبادلات فرهنگی انجام شده است. مذاکرات برای نهایی کردن این توافقات پس از نمایشگاه، پیگیری خواهند شد. علاقه ناشران چینی به مبادله کتاب به‌ویژه در حوزه فرهنگ و تمدن شرق درخورتوجه است. باتوجه به مشترکات فرهنگ شرقی هر دو سرزمین، امید است این ملاقات‌ها به مبالادت فرهنگی در سال‌های پیش رو بیانجامد.

همچنین آژانس ادبی صبا و انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان ایران در نخستین دوره همایش تجاری حق رایت کشورهای عضو جاده ابریشم، که در سومین روز نمایشگاه برگزار شد، حضور داشت و توانست با نمایندگان ناشران حاضر در این رویداد ملاقات داشته باشد.

به گزارش ایبنا؛ سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن سوم تیر (۱۴۰۳) به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

نظر شما