شناسهٔ خبر: 67297673 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

داد و ستد حق رایت توسط ۵ ناشر ایرانی در نمایشگاه کتاب پکن

همایش فروش حق رایت ناشران کشور‌های عضو جاده ابریشم در سومین روز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن برگزار شد و ناشرانی از ایران نیز در این همایش حضور داشتند.

صاحب‌خبر -

 در سومین روز از سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن (جمعه اول تیر ۱۴۰۳) همایش فروش کپی رایت ناشران کشور‌های عضو جاده ابریشم در سالنی مختص به مدل‌های کسب و کار «B to B» برگزار شد. 
در این سالن ۲۵ ناشر از کشور‌های مختلف از جمله نپال، سریلانکا، بنگلادش، تایلند، هند، مالزی، اندونزی، اوگاندا، کامبوج، ترکیه، آذربایجان، امارات و اسلوونی میز‌هایی را به خود اختصاص داده بودند و پنج میز نیز به ناشران و آژانس‌های ادبی ایرانی حاضر در نمایشگاه انتشارات سوره مهر و مهرک، انتشارات بین‌المللی الهدی، آژانس ادبی دایره مینا و آژانس ادبی صبا اختصاص داشت. یک میز ایران نیز به تصویرگری کتاب کودک اختصاص داشت که با حضور زینب السادات بدری همراه بود.
در این همایش که از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲:۳۰ به وقت محلی برگزار شد، ناشران و آژانس‌های ادبی ایرانی با بیش از ۱۵ ناشر چینی و ناشران دیگر کشور‌ها در بحث تبادل رایت به گفتگو پرداختند. با توجه به این نکته که سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن تاکید ویژه‌ای بر کتاب کودک و تصویرگری دارد، عمده ناشران حاضر در این سمپوزیم ناشران کتاب کودک بودند.
سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن از ۳۰ خرداد آغاز به کار کرد و تا پس فردا سوم تیر ۱۴۰۳ به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

منبع:فارس

نظر شما