شناسهٔ خبر: 67313926 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

استاندار گلستان:

خبرنگاران شأن خود را بالاتر از حمایت از یک نامزد خاص بدانند

استاندار گلستان خطاب به خبرنگاران گفت: شأن خود را بالاتر از حمایت از یک نامزد خاص بدانید و سعی کنید صرفا ویژگی های یک رییس جمهور خوب را تبیین کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان علی محمد زنگانه صبح شنبه در نشست خبری با رسانه ها با موضوع انتخابات اظهار کرد: استان گلستان در نرخ مشارکت انتخابات نمایندگان مجلس در جایگاه سوم قرار گرفت.

استاندار گلستان با تاکید به اینکه انتخابات در کشور ما نسبت به سایر کشورها بی نظیر است، افزود: همواره تاکید ما حضور پرشور مردم در انتخابات است.

وی با بیان اینکه کشور ما در شرایط پیچیده ای به لحاظ بین المللی قرار دارد، گفت: پیش بینی می کنیم حضور خوب و قابل قبولی را در انتخابات شاهد باشیم.

زنگانه بیان کرد: در این انتخابات انتظار داریم اخلاق حاکم باشد زیرا از درهم شکستن حریم های اخلاقی کم ضربه ندیده ایم.

به گفته وی، بدگویی و لجن پراکنی در فضای حقیقی و مجازی هیچ کمکی به انتخابات پرشور نمی کند.

استاندار گلستان بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که انتخابات صحنه کش و مکش برای به دست آوردن قدرت نیست و ما هم از ستادهای انتخاباتی می خواهیم به این کلام توجه کنند.

وی گفت: به واسطه اینکه مجری انتخابات هستیم دخالتی در انتخابات نداریم و در انتخابات مجلس هم دولت سیزدهم تنها دولتی بود که لیست منتصب به دولت ارائه نداد.

زنگانه گفت: علی رغم اتفاقی که برای رئیس جمهور دولت سیزدهم افتاد و با توجه به اینکه درگیر مباحث انتخابات هستیم، حضور بنده در کنار مردم افزایش یافته است.

وی بیان کرد: جریان های سیاسی آمادگی این انتخابات را نداشتند و روند تبلیغات و سایر این موضوعات نیز تابع این تاخیر است.

وی به خبرنگاران توصیه کرد: شأن خود را بالاتر از حمایت از یک نامزد خاص بدانید و سعی کنید صرفا ویژگی های یک رییس جمهور خوب را تبیین کنید.

استاندار گلستان خطاب به اصحاب رسانه اضافه کرد: انعکاس و بازنشر تهمت ها توسط شما انجام نشود و اجازه ندهید این موارد موجب خدشه دار شدن کار حرفه ای شما وارد شود.

علی محمد زنگانه اظهار کرد: در برگزاری انتخابات مجلس گلستان توانسته در بین استان‌های کشور رتبه سوم مشارکت را به خود اختصاص داد و با شناختی که از مردم استان داریم در انتخابات پیش رو هم این حمایت از نظام تکرار خواهد شد.

استاندار گلستان با بیان اینکه دیپلماسی از سر عزت کشور در ۳۳ ماه گذشته باید در آینده نیز تکرار و تقویت شود، گفت: ما به دنبال رئیس جمهور فعال، پرکار، آگاه، معتقد به مبانی نظام همچون شهید رئیسی هستیم.

وی افزود: به لحاظ شرایط بین المللی اکنون کشور در موقعیت بسیار حساس و پیچیده‌ای قرار دارد که مردم با حضور پرشور و انتخاب درست می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشند.

زنگانه اظهار کرد: از نامزدهای انتخاباتی انتظار می‌رود در انتخابات پیش رو اخلاق را رعایت کنند و ستاد نامزدها موظف به رعایت حریم‌ها هستند.

وی افزود: مجریان انتخابات حق دخالت له یا علیه هیچ نامزدی را ندارند و البته دولت سیزدهم عدم سو گیری مدیران را در زمینه انتخابات مورد توجه قرار داده است.

زنگانه اظهار کرد: بی حرمتی به اصحاب رسانه کار مناسبی نیست و باید حرمت حفظ شود تا رسانه‌ها بتوانند در عرصه انتخابات حضور فعال داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات در هزار و ۲۱۲ شعبه ثابت و ۳۰۳ سیار و مجموعاً هزار و ۵۱۵ شعبه آرای مردم را جمع آوری می‌کنند.

وی یادآور شد: به جایگاه قومیت‌ها در هیأت‌های اجرایی و نظارت به خوبی توجه شده است و البته در انتصابات استان توجه ویژه ای به قومیت‌ها داشته‌ایم.

استاندار گلستان گفت: مهمترین مطالبه بنده به عنوان شهروند و خدمتگزار مردم از رئیس‌جمهور چهاردهم این است که بسیاری از بستر سازی ها در گلستان که طی ۳۳ ماه گذشته صورت گرفته را ادامه دهد و خود را ملزم به توجه به مصالح مردم بداند.

نظر شما