شناسهٔ خبر: 67322213 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

استانداری استان گلستان:

گلستانیها مشارکت بالا در انتخابات را تکرار خواهند کرد

علی محمد زنگانه استاندار استان گلستان ازفعالیت 1515شعبه اخذ رأی شهری و روستایی درچهاردمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان گلستان خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جوان آنلاین :علی محمد زنگانه استاندار استان گلستان درنشست خبری با حضور اصحاب رسانه ضمن تقدیر از همراهی رسانه های استان در مدت ۳۳ ماه فعالیت دولت سیزدهم اظهار کرد: شهادت می دهم اصحاب رسانه در گلستان نقش خود را در مسیر خدمت و توسعه استان ایفا کرده اند.

وی افزود: حمایت از رسانه را همواره مورد توجه قرار داده ام و خصوصا حمایت معنوی از اصحاب رسانه را داشته ام و در مسیر حمایت اعلام کردم که هیچ مدیری حق ناراحتی از انتقاد و پیشنهاد رسانه ها را ندارد و برای شکایت نیز باید با مشورت استاندار باشد.

استاندار گلستان با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: در انتخابات پیشین گلستان رتبه سوم مشارکت را داشته اند و در انتخابات پیش رو هم این حمایت از نظام تکرار خواهد شد.

وی ادامه‌داد: مشارکت مردم در انتخابات کشور عزیزمان قابل مقایسه با جهان نیست و همواره حضور پر شور مردم پای بندی آنان به جمهوری اسلامی را ثابت کرده است.

وی افزود: انتظار می رود در انتخابات پیش رو اخلاق و رعایت قانون حاکم باشد و ستاد نامزدها موظف به رعایت حریم ها هستند

وی گفت: از رسانه ها تقاضا داریم شأن خود را بالاتر از حمایت از یک نامزد خاص قرار دهند و شما به عنوان نخبه در جامعه پیشران انتخابات هستید و الگوی رییس جمهور تراز جمهوری اسلامی را تبیین کنید، همانگونه که شهید جمهورمان ترازی از اقدام و اخلاق بودند.

وی گفت: ما نه فقط یک رییس جمهور در کشور که حامی بزرگ استان گلستان را از دست داده ایم.

وی ادامه‌داد:انتخابات در ۱۲۱۲ شعبه ثابت و ۳۰۳ سیار و مجموعا ۱۵۱۵ شعبه آرای مردم را جمع آوری می کنند.

استاندار گلستان اظهار کرد: به جایگاه قومیت ها در هیات های اجرایی و نظارت بخوبی توجه شده است و البته در انتصابات استان توجه ویژه ای به قومیت ها داشته ایم.

وی ادامه‌داد: تا کنون تخلفات جدی ثبت نشده و سلامت انتخابات قابل تعارف با کسی نیست و اعتماد مردم از هر موضوعی پراهمیت تر است.

 

وی گفت:در انتخابات گذشته گلستان سومین استان نرخ مشارکت کشور بوده ، تمامی شعب انتخابیه در انتخابات پیشین ۱۰۰ درصد از ابتدای زمان رأی گیری آماده بوده اند، ۱۰۰ درصد شعب انتخابیه صورتجلسه آنلاین پایان رای گیری داشته اند که البته تلاش های ستاد انتخابات و تمامی دستگاه های نظارتی و بازرسی شایسته تقدیر است.

 

دکتر زنگانه تصریح کرد: مهمترین مطالبه بنده به عنوان شهروند و خدمت گزار مردم از رییس‌جمهور چهاردهم این است که بسیاری از بستر سازی ها در گلستان که طی ۳۳ ماه گذشته صورت گرفته  را ادامه دهد و خود را ملزم به توجه به مصالح مردم ‌بداند.

وی گفت: برخی از مهمترین اقدامات شهید جمهور مان در گلستان اقداماتی بی نظیر بود، همچون بهبود تولید ناخالص استان ، گلستان قدر مطلق رشد ۸ درصد را تجربه کرد، فعال شدن ۱۳۸ واحد راکد و نیمه فعال، تبادل کامیونی از مرز اینچه برون از صفر به ۱۶۰ کامیونی، ارتقا درآمد سرانه خانوار، افزایش نرخ مشارکت اقتصادی، افزایش تحقق اشتغال، افزایش امنیت سرمایه گذاری، ارتقا ضریب جینی در عین حال باید توجه داشت که بسیاری از عقب ماندگی های ما تاریخی است و در دهه های گذشته وضعیت مناسبی نداشت.

درادامه سید علی مهاجرمعاون سیاسی .امنیتی واجتماعی استاندار استان گلستان  با اشاره به اینکه ستاد انتخابات از ۶ خرداد با هماهنگی هیأت نظارت فعالیت خود را در استان آغاز کرد، اظهار کرد: در همین راستا در استان ۲۷ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی فعال شدند.

 

وی با بیان اینکه در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان گلستان  هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رأی شهری و روستایی فعالیت خواهند داشت، افزود: تعداد هزار و ۲۱۲ شعبه ثابت و ۳۰۳ سیار هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: از مجموع شعب انتخابات در استان ۶۷۳ شعبه در شهرها و ۸۴۲ شعبه در روستاها فعال خواهند شد.

 

وی با اشاره به اینکه انتخابات در گلستان به صورت نیمه الکترونیک برگزاری می‌شود، افزود: یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۷۳۵ نفر واجدین شرایط در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند که از این تعداد ۹ هزار و ۶۳۴ نفر رأی اولی هستند.

 

مهاجر خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات مردم می‌تواند با دو سند هویتی شناسنامه و کارت ملی در انتخابات شرکت کنند.

نظر شما