شناسهٔ خبر: 67313584 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان:

برند همایش ملی منتظران فرج نباید از رهنان به جای دیگر سوق پیدا کند

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: همایش ملی منتظران فرج در طول سال یک مرتبه در آخرین جمعه ماه ذی‌الحجه در جوار امامزاده میرشرف‌الدین و گلزار شهدای رهنان برگزار می‌شود که از شهروندان و هم استانی‌ها دعوت می‌کنیم در این همایش عظیم شرکت کنند و در تلاشیم برند این همایش از رهنان به جای دیگر سوق پیدا نکند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی غلامی صبح امروز _شنبه دوم تیر_ در نشست خبری که با موضوع همایش ملی منتظران فرج ویژه نوازندگان و گروه‌های موزیک هیئات مذهبی برگزار شد، اظهار کرد: شهر اصفهان شهری فرهنگی مذهبی در کل کشور شناخته شده است و محله رهنان که جز شهرهای مستقل در گذشته بوده است، به شهر اصفهان به عنوان منطقه ۱۱ الحاق شده است.

وی افزود: این منطقه از ۷ محله تشکیل شده و یکی از مناطقی است که بالغ بر ۵۰۰ شهید، بیش از ۴۵۰ جانباز و بالغ بر ۴۰ آزاده نظام جمهوری اسلامی در این منطقه ساکن هستند که این خود برگ برنده‌ای برای این منطقه به شمار می‌رود.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان ادامه داد: در کنار موضوع‌های فرهنگی ایثار و شهادت و قدمت کهنی که این منطقه دارد، یکی از آیین‌هایی که به نوعی در سطح استان اصفهان جز میراث‌های ملموس و ناملموس می‌توان نام برد، عزاداری سنتی است که در سطح منطقه وجود داد.

غلامی بیان کرد: آئین زنجیرزنی که ثبت ملی شده است، در ایام محرم برگزار می‌شود که یکی از بزرگترین مراسم‌های ملی و مذهبی منطقه ۱۱ اصفهان معرفی شده و هم‌وطنان برای بازدید از این مراسم از کل کشور حضور پیدا می‌کنند.

وی گفت: آئین دیگر اجتماع نوازندگان، گروه موزیک هیئات مذهبی و متشکل از افراد زیادی از سطح کشور است که افراد شرکت‌کننده در این آئین از بوشهر، یزد، قم، تهران و سمنان شرکت می‌کنند و به نوعی برگزارکنندگان این همایش عظیم هستند.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری این منطقه به نیابت از شهرداری اصفهان برای رفاه حال شهروندان و مهمانانی که از سطح کشور حضور دارند به‌عنوان میزبان خدمات‌رسانی انجام می‌دهد، ادامه داد: در طول ایام محرم و صفر زنجیرزنی در تمام محلات منطقه برگزار می‌شود و عزاداران زیادی مراجعه می‌کنند؛ تنها موردی که می‌توان از سمت شهرداری پیگیری کرد تا آئین نوازندگان و گروه‌های موزیک هیئات مذهبی ثبت ملی شود این است که مسئولان استانی و شهر اصفهان در جهت ثبت آن تلاش کنند تا جز افتخارات شهر اصفهان به‌خصوص منطقه ۱۱ قلمداد شود.

غلامی افزود: همایش ملی منتظران فرج در طول سال یک مرتبه در آخرین جمعه ماه ذی‌الحجه در جوار امامزاده میرشرف‌الدین و گلزار شهدای رهنان برگزار می‌شود که از شهروندان و هم استانی‌ها دعوت می‌کنیم در این همایش عظیم شرکت کنند و در تلاشیم برند این همایش از رهنان به جای دیگر سوق پیدا نکند چون جز موارد نادر در این زمینه است.

وی ادامه داد: تعزیه خوانی نیز جز برگ برنده این منطقه محسوب می‌شود به گونه‌ای که از سطح کل منطقه ۱۱ تمام دسته‌جات و عزاداران از صبح تا عصر تعزیه‌خوانی را در تمام محلات دارند که به‌صورت گردشی برگزار می‌شود و بیش از ده هزار نفر در این مراسم دور هم جمع می‌شوند.

نظر شما