شناسهٔ خبر: 67312827 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مشاور استاندار مرکزی:

مردم باید جهاد دانشگاهی را به عنوان یک الگو ببینند و از آن بهره ببرند

لیلا بنیادی

مشاور استاندار مرکزی با بیان اینکه انتظارات از جهاد دانشگاهی که می‌تواند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باشد بسیار بالاست، گفت: مردم باید این الگو را ببینند و در راستای اقدام برای پیشرفت اسلامی ایرانی، از این الگو بهره مند شوند.

صاحب‌خبر -

امین جلال منش در دومین نشست هم اندیشی واحدهای جهاد دانشگاهی غرب کشور که با حضور روسا و معاونان پژوهشی و پشتیبانی ۶ واحد جهاد دانشگاهی، به میزبانی جهاددانشگاهی استان مرکزی در اراک برگزار شد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی دو واژه جهاد و دانشگاهی را در خود دارد و در یک تعریف، نهادی متراکم از عناصر جهادی و دانشگاهی است و در وجه دیگر تعریف، نهادی است که در عرصه های مورد نیاز کشور وارد جهاد می شود.

وی با بیان اینکه سیر این روند نیازمند یک مدیریت سازمان یافته برای ترسیم دقیق و درست آرمان هایی است که این تشکیلات به سمت آنها حرکت می کند، افزود: اگر این آرمان ها متناسب با آرمان های بالادستی یا آنچه جامعه امروز نیاز دارد نباشد، این مجموعه ممکن است از جامعه جا بماند.

وی آرمان گرایی را گرویدن مصمم و بلاانقطاع به سمت قله مشترکی که جامعه باید به سمت آن حرکت کند، تعریف کرد و گفت: ما  در پنج محور فعالیت هایی که تولید اقتصادی و ثروت کرده و برای استان ارزش آفرینی داشته باشند، امور زیربنایی و عمرانی، امور اجتماعی و فرهنگی، امور علمی و نظام اداره نیازمند تحول هستیم و اگر جهاد دانشگاهی عناصر فعالیت جهادی را در خود متراکم کرده باشد می تواند در این عرصه ها نقش آفرینی کند و بخش دولتی نیز از حضور جهاد دانشگاهی در این عرصه ها استقبال می کند.

وی با بیان اینکه در سند تحول دولت سیزدهم هم اشاراتی در این خصوص شده و نگاشت نهادی هم صورت گرفته بود، گفت: ما در این حوزه فراتر رفتیم چراکه استان مرکزی تنها استانی بود که ستاد استانی تحول در آن تشکیل شد و این ۵ محور به ۳۰ موضوع نیازمند تحول تبدیل شد و بازای هر موضوعی یک هیات اندیشه ورز شکل گرفت و جهاد دانشگاهی می توانست در تمامی این هیات ها یک عضو داشته باشد و نقش حداکثری را در این عرصه ایفا کند.

وی اظهار کرد: چهار عنصر را در نظام حرکت تحولی دولت در کنار هم تعریف می کنیم. اندیشمندان و صاحبنظران، کسانی که می توانند این عناصر را تبدیل به باور عمومی کنند، کسانی که در قبال این امور مسئولیت دارند و فعالانی که در قبال این امور کنشگری می کنند این چهار عنصر هستند و جهاد دانشگاهی می تواند در حوزه تامین سرمایه انسانی در این عرصه نقش آفرینی کند و برای مثال اتصال دانشجویان را با میدان این مباحث اصلی برقرار کند.

وی بر لزوم هدایت دانشجویان و طرح های تحقیقاتی و پایان‌نامه‌های دانشگاهی به سمت نیازهای استان و کشور تاکید کرد و گفت: باید دانشجویان را به نیازهای جامعه اتصال داد و جهاد دانشگاهی می تواند در این حوزه نقش آفرینی کند.

انتهای پیام

نظر شما