شناسهٔ خبر: 67310350 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

بی ام و X3 M با تیونینگ منهارت، یک اسب وحشی 650 اسب بخاری است + عکس

صاحب‌خبر -

بی ام و X3 M با تیونینگ منهارت به‌نمایش گذاشته شد. ایکس 3 حالا از پیشرانه 650 اسب بخاری، کیت اسپرت فیبر کربنی و تریم ویژه داخلی بهره می‌برد.

نسخه استاندارد بی ام و X3 M کامپتیشن به قدری قدرت و شتاب دارد که نیازی به تیونینگ نداشته باشد. در واقع این اس یو وی لوکس آلمانی با پیشرانه 510 اسب بخاری می‌تواند ظرف 3.7 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد و حتی شتاب 3.2 ثانیه‌ای آن گزارش شده است. اخبار خودرو حکایت از این دارند که حالا منهارت، تیونر معروف آلمانی با ارائه یک کیت اختصاصی، خروجی این شاسی بلند مونیخی‌ها را به میزان چشمگیری افزایش داده و در کنار این، جلوه اسپرت‌تری به نمای بیرونی آن بخشیده است.

معرفی بی ام و X3 M کامپتیشن با موتور تیون شده توسط منهارت

پیشرانه بی ام و X3 M کامپتیشن استاندارد توانایی تولید 510 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور را دارد، ولی با ریمپ و سایر اصلاحات صورت گرفته توسط منهارت بدون تغییر اجزای فیزیکی، 650 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در کنار این افزایش خروجی، این شاسی بلند از سیستم اگزوز فولاد ضدزنگ، داون‌پایپ‌های منهارت و کاتالیزورهای HJS برخوردار شده است.

نمای جلو بی ام و X3 M تیونینگ منهارت نمای جلو بی ام و X3 M تیونینگ منهارت

همچنین مهندسان منهارت ارتفاع کف بدنه این خودرو BMW نسبت به سطح زمین را تا 30 میلی‌متر کاهش داده‌اند. این کاهش ارتفاع با استفاده از فنرهای جدید ساخته شرکت H&R صورت گرفته است. همچنین هرچند ترمزهای این خودرو دست‌نخورده مانده‌اند، مشتریان می‌توانند پکیج‌های ویژه برای سیستم ترمز سفارش بدهند و سیستم ترمز این خودرو را هم هماهنگ با پیشرانه آن ارتقا بدهند.

تغییرات قابل توجهی هم در نمای بیرونی ایکس ام 3 کامپتیشن تیونینگ منهارت به چشم می‌خورند. چهار خروجی اگزوز کربنی، اسپویلر جلو و پنل‌های کناری، اسپویلر سقف، دیفیوزر و رینگ‌های 22 اینچی برخی از المان‌های جدید این اس یو وی هستند. این اجزا از جمله اسپویلر جلو و دیفیوزر با فیبر کربن ساخته شده‌اند که پای ثابت ماشین‌های تیون‌شده است.

تدارکات منهارت به نمای بیرونی محدود نمی‌شود و برای کابین هم المان‌هایی ویژه در نظر گرفته شده است. مثلاً در قسمت‌هایی از فضای داخلی نظیر پره‌های فرمان، دنده پشت فرمان (پدل شیفتر) و مرکز داشبورد تریم فیبر کربنی را می‌توان مشاهده کرد. همچنین در صورت تمایل مشتریان، منهارت تودوزی سفارشی با توجه به سلیقه آن‌ها برای کابین آماده‌سازی می‌کند.

در گجت نیوز بخوانید:
بی ام و XM تیونینگ منصوری، یک شاسی بلند اسپرت بی‌مثل و مانند است رترو RR1، شاهکار جدید رضوانی با طراحی متفاوت به نمایش گذاشته شد سریع ترین بی ام و تاریخ متولد شد؛ به BMW M240i کوپه تیون شده سلام کنید این تویوتا یاریس یک شاهکار مهندسی است؛ ۱۰۰۰ اسب بخار خروجی از موتور ۱.۶ لیتری!

برچسب‌ها:

نظر شما