شناسهٔ خبر: 67309519 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایرنا گزارش می دهد؛

استقبال شریفی ها از جلیلی/صریح و شفاف با نامزد انتخابات ریاست جمهوری

تهران - ایرنا - جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف از سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری استقبال کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید جلیلی روز شنبه با حضور در دانشگاه صنعتی شریف با جمعی از دانشجویان این دانشگاه دیدار کرد و به سئوالات، دغدغه‌ها و مطالبات آن‌ها پاسخ داد.

در ابتدای این نشست و قبل از حضور جلیلی در سالن جابر ابن حیان، ظرفیت این سالن به شکل کامل تکمیل شد؛ به شکلی که حتی روی جایگاه مجری و میهمان نیز دانشجو نشسته بود و فضای کافی برای حرکت مدعوین وجود نداشت.

با حضور سعید جلیلی، سیل جمعیت داخل و خارج سالن با شعارهایی نظیر: «جلیلی، جلیلی، حمایتت میکنیم»، «به عقب بر نمی‌گردیم»، «جلیلی، رییسی دیگر است»، «جان ما جان ما رییس جمهور ما»، و البته با بعضی شعارهای انتقادی نسبت به دولت‌های گذشته، از نامزد محبوب خود استقبال کردند.

جلسه با پرسش تعدادی از دانشجویان که حول محور نظر صریح سربازی اجباری، شرکت نکردن برخی اطرافیان جلیلی در مناصب دولتی، راهکارهای بهبود معیشت، کوچک شدن سفره مردم، برجام و FATF آغاز شد.

سعید جلیلی پس از شنیدن تمام صحبت‌های دانشجویان به پاسخ سوالات آن‌ها مشغول شد.

وی در بخشی از جلسه، ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای خدمت، در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در مورد برخورد دولت ایشان با تجمعات اعتراضی دانشجویان، اظهار کرد: در حوادث سال ۱۴۰۱ در جمع دانشجویان حاضر شدم؛ گفتگو کردیم و به راه حل‌ها فکر کردیم؛ دانشگاه‌ها بهترین جا برای بررسی نقاط ضعف و قوت کشور هستند؛ موتور پیشران یک جهان فرصت و یک ایران در تجمعات دلنشجویی است؛ اینکه برخی می‌گویند ما حرف نسل Z را نمی‌فهمیم را قبول ندارم.

جلیلی در بخشی دیگر با اشاره بحث مذاکرات گفت: بنده عضو تیم مذاکره کننده بودم؛ معتقدم نباید کشور را معطل مذاکرات نگه داشت که نتیجه آن بتن ریزی در بسیاری از سانتریفیوژها شود و در مقابل تمام خواسته‌های طرف مقابل گردن خم کنیم؛ در آخر هم دلار ۱۰ برابری را تحویل دولت بعدی دهیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به بیان حاشیه‌هایی در مسئله FATF توسط یکی از نامزدها، توضیح داد: در این بحثی که آقای پورمحمدی در مناظره بیان کردند، اصل ماجرا بر سر مبارزه با پولشویی بود، ما ۳۹ بند آن را اجرا کرده بودیم و دوستان به جای طلبکاری، میخواستند بدهکار شوند که ما زیر بار نرفتیم، به آقای پورمحمدی هم گفتم شما که میگویی این قانون اینطور باید اجرا شود چرا خودتان آن را اجرا نمی‌کنید؟ در پایان این مراسم، سعید جلیلی در میان تشویق بی‌امان طرفداران خود دانشگاه شریف را جهت شرکت در سفر استانی تبلیغات ریاست جمهوری ترک کرد.

در میان جمعیت حضور پدر شهید احمدی روشن و محسن منصوری در دانشگاه صنعتی شریف به چشم می خورد.

دانشجویان حاضر در جلسه با شعارهای مختلف از حضور سعید جلیلی استقبال کردند.اکثر دانشجویان با پلاکاردهایی با مضمون شعارهای «به عقب بر نمی‌گردیم»، «جلیلی جلیلی حمایتت می‌کنیم»، «جلیلی رئیسی دیگر است» از کاندید مورد نظر خود حمایت کردند. 

قبل از سخنرانی جلیلی دانشجویان با قرار گرفتن پشت تریبون مطالبات و دغدغه های خود را با بیان کردند.

یک دانشجو با بیان اینکه ما دکتر جلیلی را اصلح جمهور می دانیم گفت: وقتی دیدیم رقبای شما آقایان پزشکیان، جهانگیری و ظریف هستند، مصمم تر شدیم تا از شما حمایت کنیم.

دانشجوی دیگر نیز بیان کرد: برخی کاندیدا میخواهند با حرف‌های خیابانی رأی جمع کنند. آن‌ها مثل دولت یازدهم و دوازدهم هیچ برنامه‌ سیاسی و اقتصادی ندارند؛ امیدواریم بتوانند پاسخگوی خدا و مردم باشند.

دانشجوی دیگر با قرار گرفتن پشت تریبون گفت: شهید رئیسی نشان داد که توانست به خوبی با کشورها تعامل کند و در پوشش فعال محیط زیستی جاسوس وارد کشور نکرد. اکنون که برخی از کاندیداها خودشان قصد دارند دولت سوم روحانی باشند باید جوابگوی اشتباهات دولت اعتدال هم باشند و الان اصلاحات با غیرعادی ترین رفتارها وارد کارزار شده تا امید به تحریم ببندد و جز ایده ای برای توسل به غرب ندارد و ما از دکتر جلیلی می خواهیم تا به مصاف این تفکرات برود و ایده ارتجاعی انها را عنوان کند و ایده انقلاب اسلامی را با زبان مردم فهم بیان کند.

سخنرانی جلیلی در دانشگاه شریف آغاز شد

نظر شما