شناسهٔ خبر: 67309105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انعقاد توافق‌‎نامه همکاری پیشبرد برنامه‌های توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در قزوین

توافق نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و استانداری قزوین با هدف حمایت از توسعه اقتصاد دانش‌بنیان امضا شد.

صاحب‌خبر -
انعقاد توافق‌‎نامه همکاری پیشبرد برنامه‌های توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در قزوین
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین؛ این تفاهم نامه در راستای اجرای تدابیر مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر گذار به اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت از رشد تولید دانش‌بنیان و با هدف همکاری در پیشبرد برنامه‌های توسعه دانش‌بنیان در استان قزوین امضا شده است.
 
موضوع این توافق‎نامه همکاری متقابل در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان با رویکرد ارتقاء شرکت‌ها و زیست‌بوم دانش‎بنیان، افزایش اشتغال نیروی انسانی نخبه و تحصیل‌کرده و حل چالش‎های استان با توجه به ظرفیت‌های فناورانه و صنعتی موجود در آن است.
 
تعریف طرح‌های فناورانه با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان، رشد کمی و کیفی شرکت‌ها و فعالیت‌های دانش‌بنیان در استان و جهت‌دهی آنها به رفع نیاز‌های استان، ترغیب بنگاه‌های بزرگ اقتصادی استان برای سرمایه‌گذاری در حوزه فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه و توسعه همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و نهاد‌های زیست‌بوم نوآوری استان، توسعه بازار کالا و خدمات دانش‌بنیان در حوزه‌های مرتبط با فعالیت بنگاه‌های اقتصادی استان و ... از اهداف این توافق نامه است.
 
 از سیاست‌های اصلی این همکاری مشترک می‌توان به توسعه فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان در صنایع شوینده و شیمیایی، صنعت کانی‌های غیرفلزی (شیشه، کاشی و سرامیک) و ماشین‌آلات پیشرفته، اولویت‌دهی به زنجیره‌های ارزش فرآوری و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و دامی در برنامه‌های استان، تمرکز بر مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی و توجه به حل چالش‌های زیست‌محیطی استان به ویژه در پساب و پسماند اشاره کرد.
 
زمان شروع همکاری مشترک از تاریخ امضای توافق نامه توسط طرفین به مدت دو سال شمسی تعیین و در صورت توافق طرفین پس از مدت مذکور تمدید می‌شود.
 
محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در این مراسم گفت: ظرفیت‌های استان قزوین برای نقش آفرینی در حوزه‌های دانشی چه در حوزه علم و چه در حوزه اقتصاد قابل توجه است و باید بتوان از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد.
 
وی افزود: استان قزوین با پیشینه علمی شناخته می‌شود که نشان دهنده ظرفیت علمی این دیار در تاریخ است، علاوه بر گذشته، دستاورد‌های ایام اخیر در حوزه دانش بنیان هم نشان دهنده ظرفیت‌های استان در موضوعات دانشی است.
 
استاندار قزوین اضافه کرد: با اراده معاونت علمی ریاست جمهوری سرعت رشد ظرفیت‌های دانش بنیان در استان بیشتر شده است و مجموعه مدیریتی استان بیش از گذشته تلاش خواهد کرد تا موفقیت‌ها روز به روز افزایش یابد.

نظر شما