شناسهٔ خبر: 67308931 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نمایش‌های تئاتری قریب به پنج میلیارد فروختند

بر اساس آمار فروش، نمایش‌های مجموعه تئاترشهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۱ تیر‌ماه ۱۴۰۳ نزدیک به پنج میلیارد تومان فروختند.

صاحب‌خبر -

 آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌های مجموعه تئاترشهر، تالار هنر و همچنین تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۵ خرداد‌ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

نمایش «گالیله» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور که از ۲۹ فروردین در تالار اصلی با ظرفیت ۵۷۹ مخاطب و قیمت بلیت ۳۰۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است، با مجموع ۴۴ اجرا و میزبانی از ۱۷ هزار و ۲۷۴ مخاطب (با احتساب بلیت تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و مهمان) توانست به فروشی معادل ۴ میلیارد و ۱۴۹ میلیون و ۴۶۵ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «توو» به کارگردانی محمدمتین اوجانی که اجرای خود را از ۷ خردادماه در تالار چهارسو، با ظرفیت۱۳۲ نفر و قیمت بلیت ۱۷۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۱۷ اجرا و میزبانی از ۸۵۴ مخاطب توانسته به فروشی معادل ۱۱۶ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان برسد.

نمایش «شاید» به کارگردانی اسماعیل نجار که اجرای خود را از ۷ خردادماه در تالار چهارسو با ظرفیت۱۳۲ نفر و قیمت بلیت ۱۷۰ هزار تومان آغاز کرده بود، با مجموع ۱۸ اجرا و میزبانی از ۶۱۰ مخاطب و فروشی معادل ۶۴ میلیون و ۵۸۳ هزار تومان به اجرای خود پایان داد.

نمایش «ناگفته‌های هشت سال زنانگی» به کارگردانی سمیه آباده نیز که اجرای خود را از ۲۵ خرداد‌ماه در تالار قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت ۱۶۰ هزار تومان آغاز کرده، با ۷ اجرا، میزبان ۳۸۹ مخاطب بوده و فروشی معادل ۴۵ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان به دست آورده است.

همچنین در همین تالار قشقایی نمایش «خورشت خون» به کارگردانی مرتضی امینی‌پور که اجرای خود را از ۲۵ خرداد‌ماه در تالار قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت ۱۷۰ هزار تومان آغاز کرده، با ۷ اجرا، میزبان ۳۶۹ مخاطب بوده و توانسته به فروش معادل ۴۵ میلیون و ۲۰۳ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «پوده‌خواران» به کارگردانی امیر شفیعی که از ۲۹ خرداد‌ماه در تالار سایه با ظرفیت ۷۲ نفر و قیمت بلیت ۱۴۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است، با مجموع ۴ اجرا و میزبانی از ۱۰۴ مخاطب به فروشی معادل ۸ میلیون و ۲۰۴ هزار تومان دست پیدا کرد.

نمایش «روز‌های بی‌باران» به کارگردانی سعید برجعلی که از ۲۵ خرداد‌ماه در تالار سایه با ظرفیت صندلی ۷۲ نفر و قیمت بلیت ۱۸۰ هزارتومان روی صحنه رفته است، با ۷ اجرا، ۴۲۲ مخاطب جذب کرده و به فروشی معادل ۶۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دست پیدا کرده است.

نمایش «خیلی زود عادت می‌کنیم» به کارگردانی پرستو کرمی که از ۲۹ خرداد‌ماه در کارگاه نمایش با ظرفیت صندلی ۲۶ نفر و قیمت بلیت ۱۲۰ هزارتومان به صحنه رفته است، با ۴ اجرا میزبان ۵۰ مخاطب بوده و به فروش ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی دست پیدا کرده است.

همچنین در هفته گذشته ۵ نمایشنامه در سالن مشاهیر، خوانده شده که جزییا فروش و مخاطب آنها به این شرح است:

نمایشنامه «باغ آلبالو» به کارگردانی نیره‌سادات میرزایی روز ۲۷ خردادماه با بلیت ۱۲۰ هزار تومانی توانست ۷۰ مخاطب جذب کند و به فروش ۸ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان دست یابد. نمایشنامه «تانیا» به کارگردانی ماری نجیب روز ۲۸ خردادماه با جذب ۶۴ مخاطب، ۷ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان فروش کرد. نمایشنامه «نامه اداری» به کارگردانی رضا مؤمنی روز ۲۹ خردادماه با جذب ۵۵ مخاطب، ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فروش داشت. نمایشنامه «یک عاشقانه ایسلندی» به کارگردانی آرش شیرعلی روز ۳۰ خردادماه با جذب ۷۲ مخاطب، ۸ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان فروش بلیت داشته است. نمایشنامه «متروک بی‌انتها» به کارگردانی تردلان زنجانی روز ۳۱ خردادماه با جذب ۸۵ مخاطب، ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروش داشته است.

در تماشاخانه سنگلج، نمایش «مبارک و خاتون پرده‌نشین» به کارگردانی علی طربی که از ۲۱ خرداد‌ماه به صحنه رفته است؛ دهمین اجرای خود را پشت سر گذاشت و در مجموع، میزبان ۸۹۵ تماشاگر بوده است. این نمایش با احتساب بلیت‌های تمام بها، نیم بها، میهمان و تخفیف دار با بلیت ۱۲۰ هزار تومانی و ظرفیت سالن ۲۳۶ نفری، مبلغ ۴۰ میلیون و ۵۱۲ هزار تومان فروخته است.

در تالار هنر، نمایش «انگشتر اسرارآمیز» به کارگردانی میثم یوسفی که از ۲ اردیبهشت‌‎ماه ۱۴۰۳ در سالنی با ظرفیت ۲۴۴ نفری به صحنه رفته است؛ با ۴۲ اجرا و قیمت بلیت ۱۱۰ هزار تومان، توانست ۴ هزار و ۶۴۷ تماشاگر را جلب کند و با فروش ۲۸۴ میلیون و ۲۰۷ هزار تومان به اجرای خود خاتمه دهد.

همچنین در همین تالار هنر نمایش «بچه گرگ استثنایی» به کارگردانی متین حسنی‌پور که از ۱۶ خردادماه ۱۴۰۳ در سالنی با ظرفیت ۲۴۴ نفری به صحنه رفته است؛ با ۱۳ اجرا و قیمت بلیت ۱۱۰ هزار تومان، توانست ۱ هزار و ۳۸۶ تماشاگر را جلب کند و به فروش ۱۰۸ میلیون و ۶۶۹ هزار تومانی دست پیدا کند.

شایان ذکر است مجموع آمار فروش نمایش‌ها و نمایشنامه‌خوانی سه سالن تئاترشهر، هنر و سنگلج معادل ۴/۹۷۵/۷۶۳/۰۰۰ است.

برچسب‌ها:

نظر شما