شناسهٔ خبر: 67230850 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نمایش تئاتر هزینه و درآمد مناسبی برای گروه‌های تئاتری ندارد

نویسنده و کارگردان نمایش «خورشت خون» گفت: نمایش تئاتر آنچنان هزینه و درآمد مناسبی ندارد.

صاحب‌خبر -

نمایش «خورشت خون» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی مرتضی امینی‌پور پیش از این در جشنواره‌های «هنر زنده است» و «هم آغاز» روی صحنه رفته بود، از ۲۵ خرداد در تالار قشقایی تئاتر شهر روی صحنه نمایش رفت.

مرتضی امینی‌پور نویسنده و کارگردان نمایش «خورشت خون» بیان کرد: از سال ۷۸ مشغول به کار تئاتر هستم و حدود ۲۵ سالی است که در این حوزه فعالیت می‌کنم.  «خورشت خون» یست و سومین نمایش تئاتری‌ام هست که کارگردانی کرده‌ام و به مدت ۱۵ شب در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: نمایش «خورشت خون» قبل از این اجرا، در سال ۱۳۹۹ در جشنواره تئاتر هنر زنده است شرکت کرده بود و آن زمان یکبار اجرا رفتیم. 

مرتضی امینی‌پور نویسنده و کارگردان نمایش «خورشت خون» در پاسخ به این سوال که درحال فعلی شرایط تئاتر چطور است؟ گفت: بحث اینکه بتوانیم گروه و عوامل کار را طور هم جمع کنیم  و بحث حمایت از گروه‌های مستقل به نوعی دیگر جدا است و همیشه اذیت کننده است. زیرا توجه چندانی به گروه مستقل نمی‌شود، لذا به دلیل حمایت نشدن‌ها و قیمت بلیط‌ها مجبور هستم تا نمایش‌ها را طوری روی صحنه ببریم تا مخاطب بتواند برای دیدن نمایش در سالن  حضور پیدا کند. از طرفی نمایش تئاتری آنچنان هزینه و درآمدی برای گروه‌های تئاتری ندارد و ما صرفا برای عشق و علاقه دو سال وقت گذاشتیم، کلی هزینه و انرژی کردیم و می‌دانیم چیزی که به ما بر‌می‌گردد دلی و روحی است.

شایان ذکر است در نمایش «خورشت خون» نسیم عربانی، شایان حاجی اسماعیلی، سئودا رضایی، مهشید آبیار، النا آسا، زهرا نیکبخت، عدی مولیات، محمدرضا باهوش، زینب حجه فروش، نیلوفر جنس بافی، مانیا خاکسار، مریم مرادی نیا و هانا فرد به ایفای نقش پرداخته‌اند.

همچنین در خلاصه نمایش «خورشت خون» آمده است: «اکنون تنها هستم و همه‌چیز را از دست داده‌ام، کاش راهی جز مرگ برای انتقام بود.»

خبرنگار: زهرا بالاور

برچسب‌ها:

نظر شما