شناسهٔ خبر: 67313404 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

فروش ۵ میلیارد تومانی سالن‌های تئاتر دولتی

صاحب‌خبر -

‎آمار فروش نمایش‌های‌ مجموعه تئاترشهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۱ تیرماه ۱۴۰۳ اعلام شد.
‎به گزارش روابط عمومی هنرهای نمایشی، آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌های مجموعه تئاترشهر، تالار هنر و همچنین تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه اول تیر ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.
‎نمایش «گالیله» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور که از ۲۹ فروردین در تالار اصلی با ظرفیت ۵۷۹ مخاطب و قیمت بلیت۳۰۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است، با مجموع ۴۴ اجرا و میزبانی از ۱۷ هزار و ۲۷۴ مخاطب (با احتساب بلیت تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و مهمان) توانست به فروشی معادل ۴ میلیارد و ۱۴۹ میلیون و ۴۶۵ هزار تومان دست پیدا کند.
‎نمایش «توو» به کارگردانی محمدمتین اوجانی که اجرای خود را از ۷ خردادماه در تالار چهارسو، با ظرفیت۱۳۲ نفر و قیمت بلیت۱۷۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۱۷ اجرا و میزبانی از ۸۵۴ مخاطب توانسته به فروشی معادل ۱۱۶ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان برسد.
‎نمایش «شاید» به کارگردانی اسماعیل نجار که اجرای خود را از ۷ خردادماه در تالار چهارسو با ظرفیت۱۳۲ نفر و قیمت بلیت۱۷۰ هزار تومان آغاز کرده بود، با مجموع ۱۸ اجرا و میزبانی از ۶۱۰ مخاطب و فروشی معادل ۶۴ میلیون و ۵۸۳ هزار تومان به اجرای خود پایان داد.
‎نمایش «ناگفته‌های هشت سال زنانگی» به کارگردانی سمیه آباده نیز که اجرای خود را از ۲۵ خردادماه در تالار قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت۱۶۰ هزار تومان آغاز کرده ، با ۷ اجرا، میزبان ۳۸۹ مخاطب بوده و فروشی معادل ۴۵ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان به دست آورده است.  
‎همچنین در همین تالار قشقایی نمایش «خورشت خون» به کارگردانی مرتضی امینی‌پور که اجرای خود را از ۲۵ خردادماه در تالار قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت ۱۷۰ هزار تومان آغاز کرده ، با ۷ اجرا، میزبان ۳۶۹ مخاطب بوده و توانسته به فروش معادل ۴۵ میلیون و۲۰۳ هزار تومان دست پیدا کند.   
‎نمایش «پوده‌خواران» به کارگردانی امیر شفیعی که از ۲۹ خردادماه در تالار سایه با ظرفیت ۷۲ نفر و قیمت بلیت۱۴۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است،‌ با مجموع ۴ اجرا و میزبانی از ۱۰۴ مخاطب به فروشی معادل ۸ میلیون و ۲۰۴ هزار تومان دست پیدا کرد.
‎نمایش «روزهای بی‌باران» به کارگردانی سعید برجعلی که از ۲۵ خردادماه در تالار سایه با ظرفیت صندلی۷۲ نفر و قیمت بلیت۱۸۰ هزارتومان روی صحنه رفته است، با ۷ اجرا، ۴۲۲ مخاطب جذب کرده  و به فروشی معادل ۶۸  میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دست پیدا کرده است.  
‎نمایش «خیلی زود عادت می‌کنیم» به کارگردانی پرستو کرمی که از ۲۹ خردادماه در کارگاه نمایش با ظرفیت صندلی ۲۶ نفر و قیمت بلیت ۱۲۰ هزارتومان به صحنه رفته است، با ۴ اجرا میزبان ۵۰ مخاطب بوده و به فروش ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی دست پیدا کرده است.
‎همچنین در هفته گذشته ۵ نمایشنامه در سالن مشاهیر، خوانده شده که جزییا فروش و مخاطب آنها به این شرح است:
‎نمایشنامه‌ «باغ آلبالو» به کارگردانی نیره‌سادات میرزایی روز ۲۷ خردادماه با  بلیت ۱۲۰ هزار تومانی توانست۷۰ مخاطب جذب کند  و به فروش ۸ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان دست یابد.
‎نمایشنامه «تانیا» به کارگردانی ماری نجیب روز ۲۸ خردادماه با جذب ۶۴ مخاطب، ۷ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان فروش کرد. 
‎نمایشنامه «نامه اداری» به کارگردانی رضا مؤمنی روز ۲۹ خردادماه با جذب ۵۵ مخاطب، ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فروش داشت.
‎نمایشنامه «یک عاشقانه ایسلندی» به کارگردانی آرش شیرعلی روز ۳۰ خردادماه با جذب ۷۲ مخاطب، ۸ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان فروش بلیت داشته است.
‎نمایشنامه «متروک بی‌انتها» به کارگردانی تردلان زنجانی روز ۳۱ خردادماه با جذب ۸۵ مخاطب، ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروش داشته است.  
‎در تماشاخانه سنگلج، نمایش «مبارک و خاتون پرده‌نشین» به کارگردانی علی طربی که از ۲۱ خردادماه به صحنه رفته است، دهمین اجرای خود را پشت سر گذاشت و در مجموع، میزبان ۸۹۵ تماشاگر بوده است. این نمایش (با احتساب بلیت‌های تمام بها، نیم بها، میهمان و تخفیف‌دار) با بلیت ۱۲۰ هزار تومانی و ظرفیت سالن۲۳۶ نفری،  مبلغ  ۴۰ میلیون و ۵۱۲ هزار تومان فروخته است.
‎در تالار هنر، نمایش «انگشتر اسرارآمیز» به کارگردانی میثم یوسفی که از ۲ اردیبهشت‌‎ماه ۱۴۰۳در سالنی با ظرفیت ۲۴۴ نفری به صحنه رفته است، با ۴۲ اجرا و قیمت بلیت ۱۱۰ هزار تومان، توانست ۴ هزار و ۶۴۷ تماشاگر را جلب کند و با فروش ۲۸۴ میلیون و ۲۰۷هزار تومان به اجرای خود خاتمه دهد.    
‎همچنین در همین تالار نمایش «بچه گرگ استثنایی» به کارگردانی متین حسنی‌پور که از ۱۶ خردادماه ۱۴۰۳در سالنی با ظرفیت ۲۴۴ نفری به صحنه رفته است، با ۱۳ اجرا و قیمت بلیت ۱۱۰ هزار تومان، توانست ۱ هزار و ۳۸۶ تماشاگر را جلب کند و به فروش ۱۰۸ میلیون و ۶۶۹ هزار تومانی دست یابد. 
‎مجموع آمار فروش نمایش‌ها و نمایشنامه‌خوانی سه سالن تئاترشهر، هنر و سنگلج معادل ۴ میلیارد و ۹۷۵ میلیون و ۷۶۳ هزار تومان است.

نظر شما