شناسهٔ خبر: 67307769 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تحقق ۷۵ درصدی جهش تولید در دیم‌زارهای ملایر

مدیر جهاد کشاورزی ملایر گفت: تاکنون ۷۵ درصد از طرح جهش تولید در اراضی دیم این شهرستان در تبدیل آیش به سبز تحقق یافته است.

صاحب‌خبر -

تحقق ۷۵ درصدی جهش تولید در دیم‌زارهای ملایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، علیرضا زنگنه با بیان اینکه ۳۶ هزار هکتار از اراضی دیم گندم و جو این شهرستان زیرپوشش طرح جهش تولید است، افزود: سهمیه سال گذشته این شهرستان چهار هزار و ۵۱۸ هکتار بود که تاکنون در سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم اجرا شده است.

او تأکید کرد: تاکنون ۷۵ درصد از طرح جهش تولید در اراضی دیم این شهرستان در تبدیل آیش به سبز تحقق یافته که به پایداری طرح، افزایش عملکرد محصول سال بعد، افزایش درآمد کشاورزان و افزایش تولید کمک می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر حفظ محصولات کشاورزی را یکی از اولویت‌های اصلی کشاورزی به ویژه در بخش غلات برشمرد و گفت: سال گذشته در تمامی سطح زیرکشت محصولات آبی و دیم، پایش سن غلات انجام شد.

زنگنه گفت: در این راستا مزارع گندم و جو این شهرستان که آلوده به سن غلات بودند، با نظارت کارشناسان در ۲ مرحله در ۴۰ هزار هکتار مبارزه انجام شد.

او تصریح کرد: سال گذشته ۱۴ هزار و ۹۲۴ تُن کودهای یارانه‌دار شامل ۱۰ هزار و ۵۴۷ تُن کود شیمیایی ازته، سه هزار و چهار تُن کود فسفاته و یک‌هزار و ۳۷۳ تُن کود پتاس بین بهره‌برداران توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها را یکی از طرح‌های مهم جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: متولی این طرح ستاد اجرایی فرمان امام راحل است که سیاست اصلی آن تبدیل آیش زرد به سبز است.

نظر شما