شناسهٔ خبر: 67393323 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۱۶ پروژه صنعت آب و برق استان کرمان به بهره‌‎برداری رسید

حسین میرزا اسدی

با حضور استاندار کرمان و در ارتباط ویئوکنفرانس با سرپرست ریاست جمهوری، صبح امروز ۷ تیرماه ۱۶ طرح و پروژه صنعت آب و برق استان کرمان به بهره‌‎برداری رسید.

صاحب‌خبر -

استاندار کرمان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد رئیس جمهور شهید، اظهار کرد: ۹ تیرماه سال گذشته رئیس جمهور برای افتتاح پروژه آبرسانی به شهر بم و کلنگ زنی آبرسانی به برخی شهرستان‌های شرقی به کرمان سفر کردند.

محمدمهدی فداکار افزود: شهید رئیسی در آن سفر از پروژه آبرسانی به شهرهای رفسنجان و کرمان از خط صنعت بازدید و در نماز جمعه رفسنجان حضور یافتند که در یاد و خاطر مردم رفسنجان باقی خواهد ماند.

وی بیان کرد: ایشان به مردم رفسنجان قول دادند که خط انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان برسد. کار تقویت شد و پروژه آماده بهره‌برداری شد.

استاندار کرمان با بیان اینکه بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه طی یک هفته گذشته در استان کرمان افتتاح شد، افزود: ۱۰ هزار میلیارد تومان با حضور وزیر صمت و ۳۰ هزار میلیارد تومان با حضور سرپرست ریاست جمهوری که مهمترین آن معدن مس درآلو بود و امیدوارم مشکل آب آن نیز با دستور وزیر نیرو رفع شود. ورزشگاه ۳۰ هزار نفری شهید رئیسی کرمان نیز با حضور وزیر کشور افتتاح شد. 

فداکار با بیان این مطلب که برای اولین بار در کشور یک شهر غیر ساحلی از آب دریا استفاده می‌کند، تصریح کرد: این پروژه به طول ۱۴۵ کیلومتر است که از خط صنعت به رفسنجان می‌آید و از رفسنجان به سمت کرمان، که مسیر کرمان هم عملاً آماده است و فقط ۲۸ کیلومتر آن باقی مانده است. 

به گفته وی، با بهره‌برداری از پروژه آب شرب رفسنجان، هم مشکل کمیت آب رفسنجان حل می‌شود و هم کیفیت آب شرب این شهر ارتقا می‌یابد. 

استاندار کرمان به دیگر پروژه‌های افتتاحی استان اشاره و بیان کرد: چهار پروژه شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اعتبار ۴۸۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید. پروژه آب منطقه ای، آب‌گیری سد شهیدان امیرتیموری برای شهر رابر و اطراف این شهر، ۶ پروژه برق منطقه‌ای برای رفع افت ولتاژها با ۴۸۰ میلیارد تومان قیمت تمام شده و حدود ۹۰۰ میلیارد تومان قیمت روز، ۲۴ پروژه شرکت توزیع برق جنوب استان، پنج پروژه شرکت توزیع برق شمال استان با بیش از ۴۱۰ میلیارد تومان اعتبار و افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی در قالب قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(علیه السلام) را داریم که بیش از ۲۸۰ روستا آبرسانی شده است.

به گزارش ایسنا، ۶ پروژه فوق توزیع و انتقال برق در استان کرمان با اعتباری بالغ بر ۹۱۵ میلیارد تومان و با هدف تأمین برق پایدار و افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق منطقه به اجرا درآمده‌اند.

پست ۱۳۲.۲۰ کیلوولت نودژ، پست ۱۳۲.۲۰ کیلوولت ایرج بسطامی (بم ۳)، خط ۱۳۲ کیلوولت منوجان-نودژ، به طول ۲۴ کیلومتر، افزایش ظرفیت پست ۱۳۲.۲۰ کیلوولت عنبرآباد ۱، احداث پست ۱۳۲.۲۰ کیلوولت سیار شهربابک، افزایش ظرفیت پست شهرک مطهری از ۱۵ به ۳۰ مگاولت آمپر پروژه‌های برق استان کرمان بود که امروز بهره‌برداری شد.

این پروژه‌ها بخشی از برنامه‌های ۱۸۰ گانه صنعت برق برای عبور از اوج بار سال ۱۴۰۳ هستند و نقش مهمی در تأمین برق پایدار و افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق استان کرمان دارند.

انتهای پیام

نظر شما