شناسهٔ خبر: 67307093 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برق ادارات پرمصرف در گیلان قطع می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان از صدور ۳۰۰ اخطار قطع برق برای ادارات و دستگاه‌های اجرایی پرمصرف در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

برق ادارات پرمصرف در گیلان قطع می‌شودبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مسعود صادقی خمامی گفت: اخطار قطع برق برای ۳۰۰ اداره و سازمان دولتی گیلان که الگوی صحیح مصرف برق را در دوران اوج بار رعایت نکردند، صادر شد.

وی با قدردانی از مدیران ادارات ، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی که در مصرف بهینه انرژی برق همکاری دارند، افزود: با هماهنگی استانداری، گروه‌هایی در گیلان بر مصرف برق ادارات و دستگاه‌های اجرایی نظارت می‌کنند تا در صورت مصرف بالای انرژی و بی توجهی به اخطار‌های این شرکت، برق این ادارات را قطع کنند و در صورت تکرار، اسامی این ادارات از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

مدیرعامل توزیع برق گیلان با اشاره به دستورالعمل‌های شرکت توانیر مبنی بر پایش مصرف برق ادارات و دستگاه‌ها افزود: ادارات پرمصرف باید مصرف انرژی برق خود را در ساعات اداری، ۳۰ درصد و در ساعات غیراداری ۷۰ درصد کاهش دهند.

مسعود صادقی خمامی افزود: با کنترل مصرف برق مشترکان از راه دور، امکان محدود کردن بار مصرفی برای مشترکان پر مصرف در روز‌های اوج بار وجود دارد که این امر از قطعی برق دیگر مشترکان به ویژه مشترکان خانگی جلوگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به محدویت‌های تولید برق در کشور ، رعایت الگوی مصرف برق از سوی ادارات و سازمان‌ها با حذف وسایل غیرضروری برقی، استفاده از دیزل ژنراتور‌ها و کاهش مصرف سامانه‌های سرمایشی در ساعات اوج بار، باید با جدیت اجرا شود.

نظر شما