شناسهٔ خبر: 67313069 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قطع برق ۱۹ اداره و صدور اخطار به ۳۰۰ اداره در گیلان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان با بیان اینکه از شروع اجرای برنامه‌های گذر از پیک تابستانه تاکنون، برق ۱۹ اداره و سازمان قطع شد، گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰ اخطار قطع برق برای ادارات و سازمان‌های دولتی استان صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مسعود صادقی خمامی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دستورالعمل‌های ارسالی از سوی شرکت توانیر مبنی بر پایش مصرف برق ادارات و دستگاه‌ها اظهار کرد: این مشترکین ملزم به کاهش 30 درصدی مصرف برق در ساعات اداری وهمچنین کاهش  مصرف به میزان 70 درصد در ساعت غیر اداری هستند. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان با تشکر از مدیران ادارات، سازمانها و دستگاه‌های اجرایی که همکاری بسیار خوبی در مصرف بهینه انرژی برق دارند، گفت: هماهنگی لازم با استانداری صورت گرفته و اکیپ‌هایی در استان گیلان مصرف برق ادارات و دستگاههای اجرایی را کنترل و نظارت می‌کنند. 

وی با اشاره به پایش شیکه‌های توزیع برق برای جلوگیری از مصرف بی‌رویه افزود:  از شروع اجرای برنامه‌های گذر از پیک تابستانه تاکنون، برق 19 اداره و سازمان در استان که الگوی صحیح مصرف برق را رعایت نکردند، قطع شد. 

به گفته صادقی خمامی، در راستای جلوگیری از مصرف بی‌رویه دستگاه‌های اجرایی،  تاکنون بیش از 300 اخطار قطع برق برای ادارات و سازمان‌های دولتی استان که الگوی صحیح مصرف برق را در دوران اوج بار رعایت نکردند صادر شد. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان با بیان اینکه اقدامات  قانونی لازم جهت برخورد باسازمان‌هایی که الگوی مصرف را رعایت نکرده‌اند اعمال می‌شود، گفت:  پس از صدور اخطار وعدم رعایت الگو از سوی ادارات، نسبت به قطع برق آن‌ها اقدام خواهد و وصل مجدد منوط به تعهد بالاترین مقام دستگاه می‌باشد و در صورت تکرار موضوع اسامی از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود. 

به گفته صادقی خمامی،  با کنترل‌پذیر کردن مشترکین از راه دور، قابلیت اعمال محدودیت بار مصرفی برای مشترکین پر مصرف در ایام پیک فراهم می‌شود که می‌تواند کمک به سزایی به پایداری شبکه وعدم قطع برق سایر مشترکین بالاخص مشترکین خانگی داشته باشد. 

انتهای پیام/

نظر شما