شناسهٔ خبر: 67532293 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اجتماع هیئت‌های مذهبی دانش آموزی زاهدان برگزار شد

در آستانه فرا رسیدن ایام ماه محرم و عزای امام حسین(ع)، اجتماع هیئت‌های مذهبی دانش آموزی شهرستان زاهدان در محل سالن آمفی تئاتر شهید عالی اداره کل برگزار شد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان شامگاه جمعه در این اجتماع خطاب به دانش آموزان هیئتی اظهار کرد: وظیفه و رسالت مهم شما داشتن بصیرت، آگاهی، روحیه انقلابی و با نگاه و اراده و باور دقیق و مستحکم در مسیر حفظ ارزش‌هاست.

حسن بروشکی افزود: در مسیر اهل بیت بودن لیاقت می‌خواهد و انجام فریضه مهم امر به معروف‌ونهی از منکر رسالتی عظیم و خطیر است. بروشکی ادامه داد: مقوله بصیرت اجتماعی و سیاسی زمان امام حسین(ع) از ابعاد مختلف قابل بررسی و بحث است و سوال اینجاست که چه اتفاقی افتاد که کشتن حسین‌بنعلی در آن زمان ثواب شمرده شد.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: باید پرسید جامعه آن روز به چه درکی رسیده بودند که این چنین بی‌بصیرت عمل کردند و با دنیا طلبی و شهوت پرستی به دنبال بی‌ارزش شدن ارزش‌ها بودند.

 وی خاطرنشان کرد: خواص آن جامعه‌گر پا پیش می‌گذاشتند و به مردم تحلیل درستی از مسائل و موضوعات حاکم بر آن شرایط ارائه می‌کردند قطعاً عوام مردم به فهم صحیحی از آن اوضاع و احوال می‌رسیدند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: با همه این توصیفات امام حسین علیه‌السلام احساس تکلیف کرد و می‌دانست که فرجام این مهم، سر دادن در راه خداست و با علم به اینکه همه اعضای خانواده و اهل بیت و اصحابش رسالتی بر عهده دارند آنان را نیز همراه خود نمود.

 بروشکی ادامه داد: واقعه عاشورا و صحنه کربلا درس‌ها و عبرت‌های فراوانی دارد؛ اما بدانیم که عبرت‌های آن مهم‌تر از درس‌های آن هستند.

انتهای پیام

نظر شما