شناسهٔ خبر: 67306881 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بانک ملت در حوزه‌ درگاه پرداخت چه فعالیت‌هایی دارد

بانک ملت فعالیت های زیادی در حوزه درگاه پرداخت دارد و توانسته بیشترین تراکنش را داشته باشد. درگاه بانک ملت و نحوه دریافت آن را خلاصه شرح داده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از رایان پی، با یک نگاه کلی متوجه خواهید شد که بانک ملت یکی از شناخته‌شده‌ترین و بزرگ‌ترین بانک‌های ایران است که در زمینه‌های مختلف از گسترش فناوری داده‌ها و اطلاعات تا بهبود شاخص‌های کارکردی بسیار موفق عمل کرده است. در این میان این بانک در بین فعالیت‌های خود از سال ۸۴  استارت اولیه‌ را برای ارائه‌ی خدمات پرداخت اینترنتی زد و باید بگوییم در حال حاضر درگاه بانک ملت از معتبرترین درگاه‌ها بین صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی است که آن را با نام درگاه به پرداخت ملت هم می‌شناسند.‌

نگاهی به درگاه پرداخت بانک ملت

به طور کلی درگاه پرداخت یک سیستم اینترنتی است که مشتری بعد از انتخاب کالا برای پرداخت هزینه از طریق دکمه پرداخت وارد آن می‌شود و با درج اطلاعات بانکی خود فرایند خرید را تکمیل می‌کند. درگاه بانک ملت هم از این قاعده مستثنا نیست و شما با مجهز کردن فروشگاه خود به این سیستم به راحتی می‌توانید به انجام تراکنش‌ها سرعت ببخشید و فروش خود را بالا ببرید. این درگاه با وجود صفحه کاربری ساده و امنیت بالا کار را برای کاربران خود آسان می‌کند تا جایی که بتوانند در صفحه‌ی مدیریت درگاه روی تمام تراکنش‌ها نظارت داشته باشند. 

شرکت به پرداخت ملت: ارائه‌دهنده راه‌حل‌های پرداخت با استفاده از درگاه بانک ملت

 مسئله این است که بسیاری از افراد فکر می‌کنند در حال حاضر ارائه‌دهندگان درگاه پرداخت خود بانک‌ها هستند، در صورتی که اگر به عقب برگردیم می‌بینیم که ابزارهای پرداخت از جمله درگاه و دستگاه پوز تنها تا قبل از سال ۸۳ به شکل مستقیم از خود بانک‌ها ارائه می‌شد، اما بعد از این تاریخ و با افزایش تقاضا شرکت‌های دیگری با نام psp عهده‌ دار عرضه‌ی ابزارهای خدمات پرداخت شدند.

 در واقع در ایران ۱۲ شرکت psp ارائه‌دهندگان سیستم‌های پرداخت آنلاین فعالیت دارند که هر کدام زیر مجموعه‌ی یکی از بانک‌های بزرگ محسوب می‌شوند که شرکت به پرداخت هم جزو فعالیت‌ترین شرکت‌ها است که از سال ۸۴ وارد صنعت پرداخت شد و مثل دیگر pspها تحت نظارت بانک مرکزی و شرکت شاپرک خدمات خود را ارائه می‌دهد.

در این میان بد نیست بدانید با گسترش کسب‌وکارهای اینترنتی یک سری شرکت‌ها هم با نام پرداخت یار روی کار آمدند که به شکل واسط بین pspها و متقاضیان قرار می‌گیرند و به متقاضیان درگاه ارائه می‌دهند. اما در نهایت ارائه‌دهندگان اصلی همان ۱۲ شرکت هستند.

درگاه بانک ملت : بهترین psp در ایران

  طبق گزارش اقتصادی شاپرک شرکت به پرداخت در حال حاضر با ارائه‌ی بیش از ۱۵ هزار پایانه‌ی درگاه اینترنتی جایگاه اول مبلغ تراکنش‌های کشور را به خود اختصاص داده است و در کنار آن  بیشترین سهم در تراکنش‌های کارت‌خوان متعلق به این شرکت است. 

به طور کلی با توجه به مرجع معتبری مثل سامانه‌ شاپرک باید بگوییم دو شرکت به پرداخت ملت و سامان کیش بیشترین تعداد تراکنش‌ را در بهمن سال ۱۴۰۱ داشته‌اند؛ البته این اطلاعات فقط شامل درگاه‌های پرداخت نیست و خدمات اصلی دیگر یعنی تراکنش‌های مربوط به کارتخوان‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی را هم در بر می‌گیرد. اما بر اساس این گزارش که مرجع بسیار مهمی برای ارائه‌ی آمار محسوب می‌شود می‌توان فهمید که تعداد کاربران یا همان پذیرندگانی که از این دو درگاه برای دریافت هزینه‌ها از مشتری‌ها استفاده می‌کنند هم نسبت به دیگر pspها بیشتر است و همین مورد می‌تواند نشانه‌ی محبوبیت بیشتر هم باشد.

اگر بخواهیم دقیق‌تر نگاه کنیم در فرایند انجام تراکنش‌ها فاکتورهایی مثل مدت زمان دریافت توکن پرداخت، مدت زمان وارد کردن اطلاعات کاربر در صفحه پرداخت و همچنین تایید نهایی می‌تواند در نحوه‌ی عملکرد درگاه‌ها تاثیر بگذارد و هر چه این فاکتورها درست پیش برود نشان‌دهنده‌ی پایداری بالای درگاه است. با این توضیح باید بدانید که در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۰ درصد سهم از مبالغ تراکنش‌های درگاه‌ پرداخت مربوط به درگاه بانک ملت و درگاه بانک سامان بود، بماند که درگاه بانک ملت در سال ۱۴۰۰ هم عنوان بهترین درگاه پرداخت را کسب کرد؛ چراکه توانست ۱۳۰ میلیارد تراکنش موفق و ۵۰۰ میلیارد تراکنش را مدیریت کند.

مزایای استفاده از درگاه پرداخت بانک ملت برای کسب‌وکارها

  •  خدمات پرداخت موبایلی:  با کمک تکنولوژی NFC و QR Cod خدمات پرداخت موبایلی را به متقاضیان ارائه می‌دهد.‌
  •  پشتیبانی ۲۴ ساعته: در صورت بروز مشکل یا راهنمایی مشتریان به پرداخت 24 ساعته به سوالات شما پاسخ می‌دهد.
  • امنیت و سرعت بالا: به دلیل انتقال پیام‌ها به شکل رمزنگاری شده و محافظت از  اطلاعات حساس با کمک پروتکل‌های امنیتی پیشرفته.
  • دسترسی به گزارش‌های مالی و استعلام لحظه‌ای: در سیستم مدیریت درگاه، کاربران می‌توانند ریز گزارش‌ تمام تراکنش‌ها را مشاهده و در صورت لزوم استعلام بگیرند.

 درخواست درگاه پرداخت بانک ملت

بانک ملت در حوزه‌ درگاه پرداخت چه فعالیت‌هایی دارد

شرایط و الزامات دریافت درگاه پرداخت ملت

  • باید یکی از حساب‌های متمرکز بانک ملت را داشته باشید مثل: حساب جاری جام، قرض‌الحسنه یا کوتاه‌مدت را داشته باشد.
  • داشتن یک وب‌سایت فعال در زمینه‌ی فروش
  • داشتن اینماد و ارائه‌ی کپی مدارک مربوطه
  • داشتن کد مالیاتی و ارائه‌ی کپی مدارک مربوط
  • پایبندی به قوانین عمومی و همچنین قوانین تجارت الکترونیک در جمهوری اسلامی ایران
  • عدم منع فعالیت کاری از نظر نظام بانکی کشور
  •  دریافت درگاه بانک ملت
  • ورود به آدرس درگاه به پرداخت ملت و ثبت درخواست  behpardakht.com
  • تکمیل فرم اطلاعات و مدارک مورد نیاز
  • ورود به گزینه‌ی « خدمات » و انتخاب گزینه‌ی «درگاه پرداخت اینترنتی (IPG)»
  • احراز هویت با کد ملی، شماره شناسنامه، شماره موبایل نماینده فنی، آدرس ایمیل، آدرس سایت و...
  • بررسی کارشناسان شرکت به پرداخت

انتهای رپرتاژ آگهی

نظر شما