شناسهٔ خبر: 67306757 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

نیسان زامیاد جدید دیگر آبی نیست؛ موتور قدرتمند، رنگ جدید و رادار

صاحب‌خبر -

گروه خودروسازی سایپا قصد دارد تا نسخه جدید نیسان زامیاد را با ظاهری همانند گذشته و اما با رنگ، امکانات و پیشرانه جدید روانه بازار ایران کند.

در حالی که حدود سه ماه تا پایان مجوز ساخت نیسان آبی زامیاد به‌دلیل مشکلاتی نظیر آلایندگی، کیفیت و ایمنی مهلت باقی مانده است، مرکز تحقیقات گروه خودروسازی سایپا به فکر تغییر بنیادین در ساخت این خودرو افتاده و سعی دارد تا با تغییرات مختلف فنی و ظاهری، این محصول را با امکانات، پیشرانه و رنگ‌های جدید عرضه کند. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به اعلام مشخصات فنی و ویژگی‌های این وانت می‌پردازیم.

معرفی مشخصات و امکانات نیسان زامیاد جدید

نیسان زامیاد جدید نیسان زامیاد جدید

بر اساس شنیده‌ها، نیسان زامیاد جدید حدود ۱۶ سانتی‌متر اتاق کشیده‌تری دارد و نیمکت سرتاسری قدیمی، جای خود را به صندلی‌های مستقل و قابل تنظیم در کنار کنسول زیر آرنجی و محفظه داده‌اند. بدین ترتیب، فضای سرنشینان افزایش پیدا کرده و ارگونومی بهتری ارائه می‌دهد.

در بخش نمای جلویی، جلوپنجره نیسان طراحی جدیدی به خود گرفته و سیستم روشنایی آن ارتقا پیدا کرده است. گرافیک چراغ‌های عقب تغییر کرده و قرار است رنگ جدید آبی کاربنی به‌عنوان نماد جدید نیسان زامیاد استفاده شود. مدتی پیش رئیس سازمان استاندارد نسبت به مسئولان سایپا انتقاد کرده بود که حتی حاضر نیستند تغییری در رنگ آبی نیسان اعمال کنند.

مشخصات فنی و آپشن ها

زامیاد از پیشرانه جدید مگا موتور در محصول خود بهره برده که طراحی شرکت میتسوبیشی ژاپن است. این پیشرانه از نوع ۴ سیلندر خطی ۲.۴ لیتری با قدرت ۱۵۳ اسب بخار و گشتاور ۲۳۴ نیوتن‌متر است و از سیستم پاشش سوخت چندنقطه‌ای و استاندارد آلایندگی یورو 6 بهره می‌برد و قرار است با همکاری DAE چین در کشورمان تولید شود. این موتور در حدود ۶۰ اسب بخار، قدرت بیشتری نسبت به موتور M24 فعلی دارد.

شرکت دانگ اتومبیل با نام تجاری DAE چند سالی است که حضور موثری در بازار خودروی کشورمان دارد. این شرکت فنی مهندسی از طریق همکاری گسترده خود با هیوندای پاورتک کره جنوبی و میتسوبیشی ژاپن، به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گیربکس و پیشرانه در دنیا تبدیل شده است.

شایان ذکر است شرکت زامیاد تصمیم گرفته تا نسخه جدید این خودروی کار و تجاری را به‌جای عنوان وانت، در دسته کامیونت معرفی کند. در واقع با این کار، زامیاد توانسته تا حدودی از استانداردهای اجباری ۸۵ گانه شانه خالی کند؛ ولی به‌جای آن، محصول جدید خود را به رادار هشدار حرکت بین خطوط، سیستم هشدار برخورد از جلو و سیستم کنترل پایداری مجهز کرده است. سایپا برنامه دارد تا این خودروی کار و تجاری را به‌صورت سفارشی برای کاربری‌های متفاوت عرضه کند. نسخه دو کابین و آفرودی این پلتفرم نیز با نام نیو کارون روانه بازار خواهد شد.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
زیان انباشته سایپا بیش‌تر از نصف دارایی‌ها شده است قیمت جدید کامیون و کامیونت سایپا دیزل با افزایش قابل توجه اعلام شد معرفی سایپا اطلس S؛ مشخصات فنی، آپشن ها و کاتالوگ رسمی + عکس

نظر شما