شناسهٔ خبر: 67318231 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

سایپا آریا هیبریدی به زودی در بازار ایران

صاحب‌خبر -

در شرایطی خبر از توسعه و عرضه سایپا آریا هیبریدی رسیده که هنوز نسخه بنزینی این خودرو روانه بازار نشده است.

اگر پیگیر اخبار خودرو در گجت نیوز بوده باشید می‌دانید که سایپا اخیرا از برنامه‌های خود برای توسعه چندین محصول جدید مانند اطلس آپشنال و یا شاهین جوانان پرده برداشته است. حالا نیز مشخص شده که قرار است نسخه هیبریدی آریا توسط این خودروساز عرضه شود. به‌نظر می‌رسد سایپا با عرضه آریا هیبریدی قصد دارد ضمن جبران کمبودهای پلتفرم SP100 به رقابت با محصولات جدید و نسبتا گران‌قیمت ایران خودرو بپردازد.

مشخصات سایپا آریا هیبریدی

آریا هیبریدی احتمالا نخستین گام جدی این گروه خودروساز در راستای برقی‌سازی محصولات تولیدی خودش خواهد بود. آن‌طور که اطلاعات فعلی نشان می‌دهند، به‌نظر می‌رسد این خودو از یک قوای محرکه هیبرید موازی از نوع پلاگین برخوردار است.

با این وصف انتظار می‌رود آریا هیبریدی در کنار پیشرانه جدید و احتراقی M16K، از یک موتور برقی نیز برخوردار باشد که در مجموع قدرتی 140 اسب بخاری را فراهم می‌کند و این قدرت را نیز یک گیربکس DHT به چرخ‌ها خواهد رساند.

در پایان ذکر این نکته خالی از لطف نیست که با وجود گذشت بیش از دو سال از معرفی اولیه سایپا آریا، هنوز نسخه بنزینی این خودرو روانه بازار نشده است.

آریا آریا

البته اخیرا جزئیات بیشتری از پروژه آریا مشخص شده که حکایت از نهایی شدن فرآیند طراحی قطعات جانبی خودرو و استفاده از موتور جدید N20 برای آن دارد.

پس اگر همه چیز مطابق برنامه سایپا پیش برود، تولید آریا بنزینی از زمستان 1403 آغاز خواهد شد و نسخه هیبریدی این خودرو نیز که سایپا می‌گوید مراحل تست را با موفقیت سپری کرده، از سال آینده وارد خط تولید می‌شود.

برای آشنایی با دیگر پروژه‌های برقی سایپا نیز می‌توانید مطالب معرفی ساینا اس برقی سایپا و سایپا اطلس برقی را در گجت نیوز مطالعه کنید.

حتما بخوانید:
معرفی سایپا اطلس S؛ مشخصات فنی، آپشن ها و کاتالوگ رسمی + عکس نیسان زامیاد جدید دیگر آبی نیست؛ موتور قدرتمند، رنگ جدید و رادار خودروهای سایپا به‌زودی به این موتورهای جدید مگا موتور مجهز می‌شوند چرا همه می‌خواهند خودروساز شوند؛ ۳۷ شرکت خودروسازی در ایران چه می‌کنند؟

برچسب‌ها:

نظر شما