شناسهٔ خبر: 67305448 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

استعفای مقام وزارت خارجه آمریکا در مخالفت با سیاست‌های حمایتی بایدن از اسرائیل

«اندرو میلر» از مقام‌های ارشد وزارت خارجه آمریکا و از منتقدان سیاست‌های حمایتی دولت بایدن از رژیم صهیونیستی از مقام خود کناره‌گیری کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، روزنامه واشنگتن پست نوشت که میلر معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اسرائیل-فلسطین از منتقدان رویکرد حمایتی دولت جو بایدن از اسرائیل در بحبوحه جنگ با فلسطین است و کسانی که او را می‌شناسند وی را از حامیان پیشتاز حقوق فلسطینی‌ها و حق آنها برای داشتن یک کشور مستقل توصیف می‌کنند.

 

میلر البته به همکاران خود گفته که در طول جنگ هشت ماه اسرائیل علیه غزه به ندرت با خانواده خود دیدار کرده است و به همین دلیل از سمتش کناره‌گیری می‌کند و اگر به خاطر این مساله نبود ترجیح می‌داد در جایگاهش بماند «برای چیزی که به آن باور دارد» مبارزه کند.

 

استعفای میلر در حالی است که پیشتر دستکم هشت مقام دولت بایدن در اعتراض به جنگ اسرائیل علیه غزه از سمت خود کناره‌گیری کردند. اما اهمیت استعفای میلر از آن جهت است که وی مهمترین فرد در سیاستگذاری‌های دولت آمریکا در قبال اسرائیل و فلسطین به شمار می‌آید.

 

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با واشنگتن پست استعفای اندرو میلر را تایید و اظهار کرد: اندرو هر روز تجارب و دیدگاه‌های دقیقی را مطرح می‌کرد.

 

یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، گفت: میلر تلاش کرد تا آمریکا از اهرم فشار خود بر اسرائیل از جمله در زمینه حمایت‌های نظامی، اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک به طرز موثرتری استفاده کند.میلر همیشه معتقد بود که آمریکا باید از حقوق فلسطینی‌ها و تشکیل کشور فلسطین حمایت کند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما