شناسهٔ خبر: 68429814 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

مسکو: آمریکا برای عملیات کی‌یف در خاک روسیه به اوکراین اختیار تام داده است  

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتقاد از رویکرد تنش‌زای آمریکا نسبت به جنگ اوکراین، گفت که واشنگتن برای عملیات اوکراین در خاک روسیه به آن اختیار تام داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درباره حمایت‌های نظامی آمریکا از اوکراین گفت که آمریکا برای عملیات در خاک روسیه به کی‌یف اختیار تام داده است.

ظهارات زاخارووا در پی این مطرح می‌شود که «سابرینا سینگ» سخنگوی پنتاگون، روز پنج‌شنبه گفت که آمریکا به اوکراین اجازه می‌دهد با استفاده از تسلیحات آمریکایی اقدام به ضدحمله علیه روسیه در منطقه کورسک کند.

اوکراین، طی هفته‌های گذشته، حمله غافلگیرانه‌ای را علیه منطقه کورسک انجام داد.

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا نیز دوشنبه گذشته گفته بود که واشنگتن و کی‌یف درباره اجازه استفاده از تسلیحات آمریکایی برای حمله به خاک روسیه به گفت‌وگوهای خود ادامه می‌دهند اما این گفت‌وگوها غیرعلنی خواهند بود.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که زاخارووا در این باره گفت: از تمامی این‌ها به نتایجی فوق‌العاده جدی می‌رسیم. اوکراین برای عملیات در خاک روسیه اختیار تام داشته است. علاوه بر این، دولت «جو بایدن» به‌وضوح، برای دادن امتیازهای جدید به زلنسکی و باز گذاشتن دست او برای استفاده از عملا هر گونه سلاح آمریکایی، از جمله در عمق خاک روسیه آماده می‌شود.

او گفت که رویه تنش‌زایی‌ها از سوی آمریکا بیش از پیش تحریک‌آمیز شده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه  درباره ضدحمله اوکراین در کورسک گفته بود که کی‌یف دست به اقدام تحریک آمیز دیگری در مقیاس بزرگ علیه اهداف غیرنظامی زده است و پاسخ مناسبی در این مناطق مرزی دریافت خواهد کرد.

وزارت دفاع روسیه نیز ۲۹ اوت اعلام کرد که نظامیان اوکرایتی ۷ هزار و ۴۵۰ تن از نیروها و ۷۴ تانک را طی حمله به کورسک از دست داده‌اند.

نظر شما