شناسهٔ خبر: 67303264 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

واکنش رسانه‌های صهیونیستی به استعفای میلر

تایمز اسرائیل روز شنبه در واکنش به استعفای «اندرو میلر» از مقام‌های ارشد وزارت امور خارجه آمریکا و از منتقدان سیاست‌های حمایتی دولت بایدن از رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که این استعفا باید بیش از آن که آمریکایی‌ها را بیدار کند، باید هشداری برای ما باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تارنمای این روزنامه صهیونیستی، تایمز اسرائیل به نقل از یک مقام در وزارت امورخارجه آمریکا گفت: میلر از احترام زیادی در اسرائیل برخودار است و حامی روابط با تل آویو بوده است.

این مقام وزارت امورخارجه آمریکا که به نام وی اشاره نشده همچنین بار دیگر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت: نتانیاهو برای اختلاف افکنی گسترده میان واشنگتن و تل آویو تلاش می‌کند.

روز پنجشنبه (31 خردادماه) نیز روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» چاپ سرزمین‌های اشغالی به نقل از یک مقام اسرائیلی فاش کرده بود که مقامات آمریکایی می گویند، نتانیاهو برای تخریب و شکست بایدن در انتخابات ریاست جمهوری تلاش می کند.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که نتانیاهو تصمیم خود را گرفته که بر خلاف نظر مشاوران و وزیران خود اشکارا از دولت بایدن انتقاد می کند.

به گزارش ایرنا، روزنامه واشنگتن پست جمعه نوشت که میلر معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اسرائیل-فلسطین از منتقدان رویکرد حمایتی دولت جو بایدن از اسرائیل در بحبوحه جنگ با فلسطین است و کسانی که او را می‌شناسند وی را از حامیان پیشتاز حقوق فلسطینی‌ها و حق آنها برای داشتن یک کشور مستقل توصیف می‌کنند.

میلر البته به همکاران خود گفته که در طول جنگ هشت ماه اسرائیل علیه غزه به ندرت با خانواده خود دیدار کرده است و به همین دلیل از سمتش کناره‌گیری می‌کند و اگر به خاطر این مساله نبود ترجیح می‌داد در جایگاهش بماند «برای چیزی که به آن باور دارد» مبارزه کند.

استعفای میلر در حالی است که پیشتر دستکم هشت مقام دولت بایدن در اعتراض به جنگ اسرائیل علیه غزه از سمت خود کناره‌گیری کردند. اما اهمیت استعفای میلر از آن جهت است که وی مهمترین فرد در سیاستگذاری‌های دولت آمریکا در قبال اسرائیل و فلسطین به شمار می‌آید.

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با واشنگتن پست استعفای اندرو میلر را تایید و اظهار کرد: اندرو هر روز تجارب و دیدگاه‌های دقیقی را مطرح می‌کرد.

یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، گفت که میلر تلاش کرد تا آمریکا از اهرم فشار خود بر اسرائیل از جمله در زمینه حمایت‌های نظامی، اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک به طرز موثرتری استفاده کند.

این مقام افزود: میلر همیشه معتقد بود که آمریکا باید از حقوق فلسطینی‌ها و تشکیل کشور فلسطین حمایت کند.

ایرنا

نظر شما