شناسهٔ خبر: 67304095 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

احیای یک واحد برّه پرواری در تکاب پس از ۱۸ سال رکود

واحد ۳۰۰ رأسی برّه پرواری روستای چهارقلعه تکاب پس از ۱۸ سال رکود و توقف فعالیت، احیا و راه اندازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر جهاد کشاورزی تکاب گفت: این واحد برّه پرواری با ظرفیت اسمی هزار راس که ۱۸ سال در رکود بود به همت دولت سیزدهم به چرخه فعالیت بازگشت. رضایی افزود : برای احیا و راه اندازی این واحد ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در قالب مصوبات کارگروه رفع موانع تولید شهرستان و پیگیری های فرماندار و اقدامات و تلاش های مدیریت جهادکشاورزی پرداخت شده و ۶ میلیارد نیز از محل خودیاری شرکت تعاونی دامداری شماره پنج به عنوان کارآفرین بخش خصوصی هزینه شده است.

وی گفت : همچنین ۱۲ میلیارد ریال نیز برای تامین زیرساخت های این واحد تولیدی بخش کشاورزی و دامداری هزینه شده است. رضایی افزود : با افتتاح و راه اندازی این واحد برّه پرواری برای ۶ نفر به صورت مستقیم و برای ۲۰ نفر دیگر نیز به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است. حجت الاسلام کوهی امام جمعه تکاب گفت : شهرستان تکاب از ظرفیت بالای پرورش دام و طیور و کشاورزی برخوردار است و با حمایت های دولتی و بخش خصوصی خواهد توانست علاوه بر رونق دامداری در امنیت غذایی مردم هم سهیم باشد. مسؤل دام و طیور جهاد کشاورزی تکاب گفت : در شهرستان تکاب ۱۲ هزار رأس دام سنگین و ۱۷۵ هزار رأس دام سبک وجود دارد. انواری افزود : در شهرستان تکاب سالانه ۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت قرمز تولید و روانه بازارهای داخلی کشور می شود.

احیای یک واحد برّه پرواری در تکاب پس از ۱۸ سال رکود احیای یک واحد برّه پرواری در تکاب پس از ۱۸ سال رکود احیای یک واحد برّه پرواری در تکاب پس از ۱۸ سال رکود احیای یک واحد برّه پرواری در تکاب پس از ۱۸ سال رکود احیای یک واحد برّه پرواری در تکاب پس از ۱۸ سال رکود احیای یک واحد برّه پرواری در تکاب پس از ۱۸ سال رکود احیای یک واحد برّه پرواری در تکاب پس از ۱۸ سال رکود

نظر شما