شناسهٔ خبر: 67392496 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کلاهبرداری با سرقت کارت های عابر بانک در پاکدشت / دستگیری قاتل فراری درقرچک

پاکدشت - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت از دستگیری یک کلاهبردار با شگرد تعویض و سرقت کارت های عابر بانک در پاکدشت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری پلیس شرق استان تهران ، سرهنگ نجم الدین مرادی اظهار داشت: در پی شکایت فردی به مرجع انتظامی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حسابهای بانکی وی؛ رسیدگی به موضوع در دستور کار عوامل پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

کلاهبرداری با سرقت کارت های عابر بانک در پاکدشت / دستگیری قاتل فراری درقرچک

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد دو نفر ناشناس در اطراف دستگاه های خودپرداز بانک های سطح شهر پاکدشت پرسه زده و در قالب کمک به افراد مسن ، ضمن سوء استفاده از اعتماد مالکین کارت ها نسبت به تعویض کارت افراد با کارت اشخاص دیگری که پیشتر با این شیوه از آنها کلاهبرداری نموده اقدام و سریعاً محل را ترک و از طریق دستگاه خود پرداز دیگر با اطلاع از رمز کارت ، حساب بانکی شکات را خالی می کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت با بیان اینکه اقدامات فنی و اشراف اطلاعاتی و بررسی دوربین های پیرامونی متهمین شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر شدند.

سرهنگ مرادی با اشاره به اینکه متهم در بازجویی های پلیسی اعتراف کرد که با سوء استفاده از اعتماد افراد کم سواد ،سالخورده و بعضاً بی سواد اقدام به کلاهبرداری و برداشت از حساب آن ها کرده است، افزود: این کلاهبردار مبلغ ۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است که در این خصوص تاکنون ۱۲ نفر از مالباختگان شناسایی شده اند.

وی به شهروندان توصیه کرد : هرگز رمز کارت خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و مواظب باشند افرادی سود جو و فرصت طلب در کنار دستگاههای خود پرداز بانک ها پرسه می زنند و منتظر درخواست هایی برای انتقال موجودی ، دریافت وجه بوده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری می کنند.

دستگیری قاتل فراری در شهرستان قرچک

کلاهبرداری با سرقت کارت های عابر بانک در پاکدشت / دستگیری قاتل فراری درقرچک

فرمانده انتظامی شهرستان قرچک از دستگیری قاتل فراری که در شهرک کارگر مرتکب قتل شده بود خبر داد و گفت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی قاتل فراری که در مخفیگاه خود پنهان شده بود دستگیر کردند .

سرهنگ یداله طهماسیان در تشریح جزییات این خبر بیان داشت: برابر اعلام مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ مبنی بریک مورد درگیری منجر قتل که بلافاصله ماموران گشت کلانتری ۱۲ زیباشهر در محل حاضر که مشخص شد قاتل به علت مصرف مشروبات الکلی با مقتول درگیر و وارد کردن چندین ضربه به قفسه سینه و شکم مقتول ، وی را به قتل رسانده و از محل متواری شد که ماموران کلانتری ۱۲ زیباشهر نسبت به تشکیل پرونده اقدام و ماموران پلیس آگاهی قرچک نیز پس از تشکیل پرونده موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از تشکیل پرونده قضایی و تلاش های بی وقفه و انجام یک سری اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی قاتل و مخفیگاه وی شدند که طی هماهنگی با مقام قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی قاتل را که در داخل منزل خود واقع در شرک کارگر مخفی شده بود را دستگیر و به پلیس آگاهی دلالت دادند که پس از تحقیقات تکمیلی ، وی به جرم خود که قتل می باشد اعتراف و انگیزه خود را مصرف بیش از حد مشروبات الکلی و اختلافی که با مقتول از قبل داشته ، وی را به قتل رسانده و پس از آن از محل جرم متواری شده است .

این مقام انتظامی اظهار داشت: متهم برای سیر مراحل قانونی با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی سپس روانه زندان شد.

باند ۷نفره سارقان منزل در تور اطلاعاتی پلیس دماوند

کلاهبرداری با سرقت کارت های عابر بانک در پاکدشت / دستگیری قاتل فراری درقرچک

فرمانده انتظامی شهرستان دماوند از دستگیری باند ۷نفره سارقان منزل و کشف ۱۷ فقره سرقت منزل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مرتضی ملکی در این رابطه افزود:در پی سرقتهای منزل از شهروندان ، بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران انتظامی کلانتری ۱۲ گیلاوند قرار گرفت.

وی بیان داشت: در تحقیقات صورت گرفته توسط ماموران با اقدامات پلیسی مخفیگاه متهمان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه نامبردگان را همراه با اموال مسروقه کشف ودستگیر کردند.

ملکی تصریح کرد:با هماهنگی قضایی مخفیگاه متهمان بازدید و اموال مسروقه شامل لوازم منزل کشف گردید و در تحقیقات بعمل آمده متهمان بزه انتسابی خود را پذیرفته و به ۱۷فقره سرقت منازل اعتراف نمودند.

وی افزود :متهمان پس از تشکیل پرونده به همراه لوازم مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان دماوند در پایان بیان داشت : شهروندان از تردد افراد مشکوک به داخل مجتمع ها ی مسکونی و اعتماد بی جا به افراد غریبه و ورود آنها به حریم منازل مسکونی که باعث سوء استفاده سارقان شده وبا شناسایی موقعیت و وضعیت منازل مورد نظر در هر فرصتی اقدام به سرقت می نمایند جلوگیری کنند.

کارگاه غیر مجاز تولید ظروف یکبار مصرف پلمب شد

کلاهبرداری با سرقت کارت های عابر بانک در پاکدشت / دستگیری قاتل فراری درقرچک

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس از پلمب یک واحد تجاری که بصورت غیر قانونی اقدام به تولید ظروف یکبار مصرف می کرد خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی در تشریح این خبر گفت:در راستای برخورد با توزیع کنندگان اقلام غیر مجاز طی بازدید های بعمل آمده از کارگاه های تولیدی در منطقه صنعتی کمرد مشخص شد یک واحد تولید ظروف یکبار مصرف بصورت غیر مجاز و بدون جواز کسب فعالیت می نماید که طی هماهنگی های صورت گرفته عوامل این فرماندهی با عوامل تعزیرات حکومتی و شبکه بهداشت شهرستان واحد صنفی متخلف پلمب و فرد خاطی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی افزود:از انبار واحد صنفی متخلف تعداد ۱۹۶۵ عدد کارتن بالغ بر ۱۵۰نوع ظروف یکبار مصرف کشف که برابر نظر کارشناسان ارزش ریالی آن ۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ صارمی در پایان خاطر نشان کرد:متخلفان بدانند پلیس با افرادی که سلامتی مردم را به خطر بیندازند به طور جدی برخورد خواهد کرد و متصدیانی که در حوزه سلامت شهروندان فعالیت می کنند باید قبل از آغاز هرگونه فعالیت مجوزهای لازم را از مراجع ذیصلاح اخذ نماید.

نظر شما