شناسهٔ خبر: 67303009 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

یادواره شهدای ترور در هشت بهشت دالخانی

یادواره شهدای دالخانی و ترور شهرستان رامسر در منطقه هشت بهشت، محل عروج شهدا برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌یادواره شهدای دالخانی و ترور شهرستان رامسر  با حضور فرماندار رامسر،روسای بنیاد شهید و امور ایثارگران رامسر و تنکابن، روسای ادارات، شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و با مشایعت مردم شهید پرور در منطقه هشت بهشت دالخانی برگزار شد.

 

شهرستان رامسر ۱۲ شهید ترور دارد که ۷ تن از آنان در جنگل دالخانی به شهادت رسیدند.

 

همچنین با تدفین یک شهید خوشنام ،سال ۱۴۰۰ در محل یادمان شهدای ترور دالخانی ، پیچ هفت شهیدان به هشت بهشت دالخانی معرفی می‌شود.

 

یادواره شهدای دالخانی از سال ۱۳۸۹ ، همه ساله در محل عروج شهدای دالخانی برگزار می‌شود.

 

 ماجرای شهادت شهدای دالخانی ؛ در پی فعالیت گروهک موسوم به سازمان مجاهدین خلق ، ۱۵ خرداد سال ۱۳۶۱؛ یک دستگاه خودرو لندرور حامل ۸ بسیجی از پایگاه مقاومت گالش‌محله به جنگل‌های دالخانی رخ داد که شاهدان حادثه نقل کرده اند، منافقین بر سر یکی از پیچ‌های جاده کمین کرده بودند و پس از رسیدن لندرور آن را به رگبار گلوله بستند که یکی از بسجیان در این بین بعد از اصابت گلوله بیهوش می‌شود  و این بسیجی به عنوان تنها یادگار آن حادثه غم‌انگیز باقی می‌ماند.

شهیدان شمس‌الله فرجی (مسئول عملیات سپاه رامسر)، قنبر اشکور چورته، تقی امین‌یاوری، حکمت آقایی، توکل امین‌نیا، پرویز پیرچورته و محمدرضا محدث دیلمی ، شهدای جنایت هولناک منافقین  در جنگل دالخانی هستند.

 

نظر شما