شناسهٔ خبر: 60771892 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مسئول قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در رامسر

انقلاب اسلامی یک وجب از خاک میهن را به دشمن نداد

سردار ضیاالدین حزنی در جمع مردم رامسر'گفت :انقلاب اسلامی ایران بی نظیرترین حکومتی است که با غیرت و تعصب دینی و ملی یک وجب از خاک خود را به دشمن نداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سردار ضیاالدین حزنی مسئول قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در مراسم یادواره شهدای دالخانی و ترور شهرستان رامسر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: مقام شهدا در انقلاب اسلامی ایران و اثر مجاهدت و ایثار رزمندگان بعد‌ها در تاریخ قطعا بی نظیر عنوان خواهد شد.

وی افزود: یاد و خاطرات شهدا باید ثبت و برای نسل جوان ما بازگو شود، زیرا سبک زندگی آنان ارزشمند و الگویی برای زندگی درست و الهی است.

مسئول قرارگاه محرومیت زدایی سپاه گفت: ۴۲ سال از جنگ تحمیلی و دفاع مقدس می گذرد و دشمنان ما که عراق فقط پیشانی آن بود و کشور‌هایی همچون آمریکا و اسرائیل، شوروی و اکثر دولت‌ها که فقط سوریه جز آنان نبود در این جنگ مشارکت داشتند.

وی اضافه کرد: در طول جنگ تحمیلی، مقاومت و جنگ در جنگل نیز برای همه شناسانده شد و مبارزه در جنگل توسط گروه‌های معاند و منافق در شمال کشور باعث شد تا رزمندگان در این مناطق نیز مجاهدت‌های مثال زدنی داشته باشند.

این یادگار دفاع مقدس با اشاره به جنگ‌های متعدد در تاریخ ایران که در دوران حکام سلطنتی در قرن‌های گذشته اتفاق افتاد بیان کرد: به تاریخ نمیتوان زور گفت و تغییرش داد و این ویژگی منحصر به فرد نشان می دهد که انقلاب اسلامی ایران بی نظیرترین حکومتی است که با غیرت و تعصب دینی و ملی یک وجب از خاک خود را به دشمن نداد.

سردار حزنی عنوان کرد: در دوران پهلوی می‌بینیم که تا اتفاقی می‌افتاد حکام عقب نشینی می‌کردند و خاک ایران را به سادگی و بدون هیچ مقاومتی به تاراج می‌دادند.

وی اظهار کرد: در ۸ سال دفاع مقدس می‌بینیم که جوانان و رزمندگان شجاع ایران اسلامی با ادای تکلیف نسبت به دین و انقلاب خود مقاومت کردند و تاریخ ساز شدند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه محرومیت زدایی و جهاد سازندگی سپاه؛ شهدا را افتخار کشور دانست و تصریح کرد: شما نمی‌توانید کشوری را پیدا کنید که در بدو پیروزی انقلابش نخست وزیرش، رییس جمهورش، تئوریسین هایش، فرماندهان نظامی‌اش و جوانان و مردان و زنان آن شهید شوند و همچون کوه استوار بایستد.

ماجرای پیچ هفت شهیدان درجنگل دالخانی رامسر

ماجرا از آن قرار بود که در ۱۵ خرداد سال ۱۳۶۱؛ یک دستگاه خودرو لندرور که ۸ بسیجی را از پایگاه مقاومت گالش‌محله به جنگل‌های دالخانی منتقل می‌کرد از چهار جهت زیر آتش یک تیم ترور منافقین قرار می‌گیرد و همه سرنشینان آن به جز یک نفر به شهادت می‌رسند.

گروهک موسوم به سازمان مجاهدین خلق که در فرهنگ عمومی مردم به عنوان منافقین شناخته می‌شود، پس از آنکه در ۳۰ خرداد سال ۱۳۶۰ مبارزه مسلحانه خود را علیه نظام جمهوری اسلامی اعلام کرد، تعداد زیادی تیم ترور را در اقصی نقاط کشور فعال کرد.

در بهار سال ۱۳۶۱، شهرستان‌های رامسر و تنکابن، شاهد افزایش ترور‌های سازمان منافقین بود. برخی از منافقین کور دل که از اهالی منطقه بودند و با موقعیت جغرافیایی منطقه آشنایی داشتند نیز با فعالیت روزانه خود در شهر و ناامن کردن مناطق پایین‌دست شب‌ها در مناطق جنگلی و بالادست اسکان داشتند و در برخی مواقع نیز جاده‌های منتهی به ییلاقات را ناامن می‌کردند.

در ماجرای ترور جنگل دالخانی، براساس آنچه شاهدان حادثه نقل کرده اند، منافقین بر سر یکی از پیچ‌های جاده کمین کرده بودند و پس از رسیدن لندرور آن را آماج رگبار گلوله می‌کنند و پس از عملیات ترور با تیر خلاص هفت تن از بسیجیان را به شهادت می‌رسانند.

ازنکات قابل توجه این عملیات تروریستی زنده ماندن یکی از بسجیان در این بین است که بعد از اصابت گلوله بیهوش می‌شود و زمانی که یکی از عوامل منافقین تیر خلاصی را بر پیکر مطهر این بسیجیان شلیک می‌کرد دومین خودرو از بسیجیان سر می‌رسد و این بسیجی به عنوان تنها یادگار آن حادثه غم‌انگیز باقی می‌ماند.

محل ترور این عزیزان در جنگل دالخانی را مردم به نام «پیچ هفت شهیدان» می‌شناسند و در این سال‌ها که یادواره شهدای جنگل دالخانی و ترور رامسر در این مکان برگزار می‌شود، به همت سپاه ناحیه رامسر یادمان این شهیدا در دل جنگل احداث شده است.

همچنین شهدای این جنایت هولناک شمس‌الله فرجی (مسئول عملیات سپاه رامسر)، قنبر اشکور چورته، تقی امین‌یاوری، حکمت آقایی، توکل امین‌نیا، پرویز پیرچورته و محمدرضا محدث دیلمی هستند که همه ساله یادواره این شهدا در محل حادثه ترور برگزار می‌شود.

نظر شما