شناسهٔ خبر: 67302175 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی برای جنگ با لبنان

مقام‌های آمریکایی به هیاتی از تل آویو اطمینان داد که در صورت بروز جنگ تمام عیار با لبنان، دولت بایدن به طور کامل از اسرائیل حمایت می‌کند.

صاحب‌خبر -

مقام‌های آمریکایی به هیاتی از رژیم صهیونیستی اطمینان داد که در صورت بروز جنگ تمام عیار با لبنان، دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به طور کامل آمادگی دارد که از اسرائیل حمایت کند.

سی. ان. ان بامداد شنبه به نقل از یک مقام ارشد دولت بایدن نوشت که این وعده هفته گذشته به هیاتی از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی که به واشنگتن رفته بود، داده شد.

این هیات شامل ران درمر وزیر امور راهبردی و تزیچی هانگبی مشاور امنیتی رژیم صهیونیستی بود که با مقام‌های دولت بایدن از جمله جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و برت مک‌کورگ هماهنگ‌کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه دیدار کردند.

به نوشته تارنمای سی. ان. ان، طرفین در این دیدار‌ها درباره طیف وسیعی از موضوعات از جمله اوضاع در مرز‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی، ایران و مذاکرات آتش‌بس و آزادی اسرا در غزه گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، یک مقام ارشد دولت آمریکا هنگام صحبت از حزب‌الله لبنان تصریح کرد که دولت بایدن در صورت لزوم کمک امنیتی به اسرائیل ارائه خواهد کرد، اما در چنین سناریویی نیرو‌های نظامی آمریکا اعزام نخواهند شد.

این تضمین در حالی به رژیم صهیونیستی داده شده است که تنش در مرز‌های لبنان و سرزمین‌های اشغالی افزایش یافته و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل آمریکا را متهم کرده که ارسال مهمات و سلاح به این رژیم را متوقف کرده است.

نظر شما