شناسهٔ خبر: 67300949 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۱ تیر ۱۳۸۰

خاطرات هاشمی رفسنجانی: دادستان آمريكا، ايران را متهم به نوعى دخالت در انفجار الخُبَركرده كه دركيفرخواست، فقط اسم 14 شهروند عربستان و يك شهروند لبنان آمده است، ولى جاى اضافه شدن متهمان در مراحل بعد را خالى گذاشته‌اند و عربستان گفته، آمريكا حق احضار شهروندان سعودى را ندارد و ايران هم ادعاى آمريكا را ردكرده است. آمريكا به نيروهاى مسلح خود در خاورميانه و خليج فارس و سفارتخانه‌هاى خود در سراسركشور، به‌خاطر نگرانى از عكس‌العمل در موردكيفرخواست براى متهمان الخُبَر و نيز تهديدها، آماده‌باش داده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
 ۱ تیر ۱۳۸۰: امروز وقت با مطالعه و استراحت و ديدار بچه‌ها و بستگان گذشت. احمدآقا مرعشى، [پسرعموي عفت]،از مشكلات رفسنجان گفت؛ منجمله كم‌آبى و قطع برق و دستور توقف چهار ساعت در روز براى پمپ‌هاى آبكشى كه برنامه كشاورزان را به هم‌زده است. حسين مرعشى‌گفت، قرارداد حفر تونل انتقال آب به‌كرمان [از سد صفارود در شهر بافت به شمال استان کرمان به طول 64 کیلومتر] با شركت اتريشى [شرکت فیلیپ هولزمن]، به ارزش 125 ميليون دلار، [توسط شرکت مهاب‌قدس] بسته شده است. 
 
در تاجيكستان، ارتش به مقر مخالفان در جنوب‌شرق [شهر دوشنبه] پايتخت، حمله‌كرده و در فلسطين، امروز درگيرى زياد بوده.[شبکه خبری] بى بى سى، فيلمى از جنايات [آریل]شارون، [نخست‌وزیر اسراییل]، در صبرا و شتيلاى لبنان منتشركرده كه تأثير زيادى در افكارعمومى داشته. شارون، به عنوان جنايتكار جنگى مطرح مى‌شود و اسرایيل خيلى عصبانى است.بشار اسد، [رییس‌جمهور سوریه]، در مصاحبه‌اى گفته است كه حضور ارتش سوريه در لبنان،موقت است. 
 
دادستان آمريكا، ايران را متهم به نوعى دخالت در انفجار الخُبَركرده كه دركيفرخواست، فقط اسم 14 شهروند عربستان و يك شهروند لبنان آمده است، ولى جاى اضافه شدن متهمان در مراحل بعد را خالى گذاشته‌اند و عربستان گفته، آمريكا حق احضار شهروندان سعودى را ندارد و ايران هم ادعاى آمريكا را ردكرده است.  آمريكا به نيروهاى مسلح خود در خاورميانه و خليج فارس و سفارتخانه‌هاى خود در سراسركشور، به‌خاطر نگرانى از عكس‌العمل در موردكيفرخواست براى متهمان الخُبَر و نيز تهديدها، آماده‌باش داده است.
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما