شناسهٔ خبر: 67300542 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

قالیباف: باید فرهنگ را از سیاست‌زدگی دور کنیم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما باید تلاش کنیم فرهنگ را از تصمیمات سیاسی و سیاست‌زدگی دور کنیم و تحت تاثیر قرار ندهیم که آسیب نبینیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدباقر قالیباف، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بخش سوم مناظره های انتخابات ریاست جمهوری که به موضوع هنر و فرهنگ اختصاص داشت، به موضوع فضای مجازی پرداخت.

سوالات کارشناسان در حوزه فرهنگ و هنر به این شرح است:

پرسشهای مردمی: راهکاری هست که فیلمهایی ساخته شود که مشکلات جامعه را نشان دهد ولی سیاه نمایی نشود؟

سوالات کارشناسان:

مجید شاه حسینی: در دولت سیزدهم طرح ناتمامی تهیه شد برای سینما و فضای مجازی و نمایش خانگی تا حقوق معنوی را تامین کند. سیاست شما در این مقوله چیست؟‌آیا این حقوق را به رسمیت می شناسید؟ و قانونی تدوین میکنید؟

طالبی: چه تدبیری دارند که فضای افسردگی را از بین ببرند و آنچه داریم را به مردم نشان دهند؟

شرفخانلو: برای پیوست فرهنگ به طرحهای توسعه ای و اقتصادی چه برنامه ای دارید؟

سبحانی‌ نسب: برای امنیت فرهنگی ما چه فکری کردید؟

گل علی بابائی: برنامه های شما برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حمایت از نویسنده ها چیست؟

اهم پاسخ‌های قالیباف به شرح زیر است:

*ما باید تلاش کنیم فرهنگ را از تصمیمات سیاسی و سیاست‌زدگی دور کنیم و تحت تاثیر قرار ندهیم که آسیب نبینیم. فرهنگ صاحبان و پیشکسوتانی دارد و ما به عنوان سیاستمدار می‌خواهیم اهل فن به بخش‌های تخصصی آن دخالت کنند و دولت ناوبری کند.

*در کنار این باید توجه کنیم وقتی حرف از فرهنگ می زنیم ما به زیرساخت آنجا و خود هنرمند و اهالی فرهنگ، معیشت آنها و محتوا توجه کنیم به عنوان خدمتگزار که ۱۲ سال در شهرداری بودم با همین منوال رویکرد فرهنگی را پیش گرفتم. یکبار به بنده گفتند استاد سازه‌ای اما در بخش هنر در بخش سخت افزاری و نرم افزای کاری نکردید. در صورتی که این شهر بیش از ۳۶۰ کتابخانه صاحب شد و کتابخانه شبانه‌روزی برپا شد. سالن‌های سینما و صندلی‌های تئاتر، سراهای محله، مساجد، حسینیه‌ها و هر آنچه برای بحث فرهنگی لازم بود، فراهم شد.

*باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب در تراز بین‌المللی هستند. از ما پذیرفته نیست استانی داشته باشیم که یک عدد سینما هم نداشته باشد. در دولت چهاردهم خود را موظف می‌دانیم که این را در عرصه ملی توسعه بدهیم.

۲۷۲۱۱

نظر شما