شناسهٔ خبر: 67298532 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گوترش: لبنان نباید به غزه دیگر تبدیل شود

دبیر کل سازمان ملل نسبت به افزایش تنش‌ها در شمال سرزمین‌های اشغالی هشدار داد.

صاحب‌خبر -

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد مدعی شد که بروز جنگ تمام عیار بین حزب‌الله لبنان و اسرائیل می‌تواند فاجعه‌ای «فراتر از تصور» را در پی داشته باشد. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دبیرکل سازمان ملل خطاب به خبرنگاران گفت: «بگذارید واضح بگویم. مردم منطقه و جهان نمی‌توانند هزینه تبدیل شدن لبنان به غزه را هم بپردازند». 

همزمان با تشدید تنش‌ها در شمال فلسطین اشغالی، مقامات متعددی نسبت به تبدیل شدن این تنش‌ها به یک جنگ تمام عیار هشدار داده‌اند. در همین راستا قرار است وزیر خارجه آلمان به زودی سفری به غرب آسیا داشته باشد. در پی گمانه‌زنی‌ها در این خصوص، نشریه صهیونیستی هاآرتص اخیرا در گزارشی صراحتا اعلام کرده است که ارتش اسرائیل راهی برای مقابله با پهپاد‌های حزب‌الله ندارد. 

از سوی دیگر، شبکه سی‌ان‌ان به نقل از سه مقام مطلع آمریکایی ابراز نگرانی کرده که در صورت وقوع جنگ، سامانه پدافند اسرائیل از جمله گنبد آهنین توانایی دفع همه حملات را نخواهد داشت و احتمالا از پا در می‌آید. یک مقام ارشد دیگر در دولت بایدن وضعیت کنونی را «خطرناک» توصیف کرده، زیرا به گفته او حزب‌الله زرادخانه‌ای از موشک و پهپاد دارد که به طور چشمگیری بزرگ‌تر، مخرب‌تر و پیچیده‌تر از زرادخانه حماس است.

مترجم: زهرا نجفی

نظر شما