شناسهٔ خبر: 67828549 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

بایدن جای خود را به چه کسی می‌دهد؟

کاملا هریس همین حالا تقریبا حمایت بخش بزرگی از دموکرات‌ها را دارد. برخی نام‌های دیگر هم در روزهای اخیر و پس از انصراف بایدن از شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح بود که شانسی در مقابل هریس ندارند.

صاحب‌خبر -

مهسا مژدهی: انصراف بایدن از رقابت‌های انتخاباتی باعث شد تا بحث بر سر اینکه چه کسی باید از اردوگاه دموکرات‌ها مقابل دونالد ترامپ قد علم کند، بالا بگیرد. خود بایدن در همان روز انصراف، طرف کاملا هریس معاون اولش را گرفت. بسیاری معتقدند کاملا هریس در واقع از نظر الگوهای سیاسی آنقدر به بایدن نزدیک است که بتواند سیاست‌های او را در دولت آینده دنبال کند. با این حال کاندیداتوری هریس، در روزهای پس از کناره‌گیری بایدن مورد حمایت گروهی که اوباما آنها را رهبری می‌کند به صورت جدی قرار نگرفت. این عدم حمایت از سوی برخی چهره‌های دموکرات باعث شد تا نام‌های دیگری برای جایگزینی بایدن به میان بیاید. با این حال تقریبا مشخص شده حزب دموکرات وقت و انگیزه کافی برای اینکه به فردی به جز کاملا هریس برای کاندیداتوری فکر کند را ندارد. اینجا نگاهی به جانشینان احتمالی بایدن برای مقابله با ترامپ پرداخته‌ایم:

کاملا هریس: او به خنده‌های بلندش مشهور است. در بین دموکرات‌ها شخصیتی سخت‌کوش با رویکری نزدیک به بایدن شناخته می‌شود. کاملا هریس ۶۰ ساله و متولد اوکلند است و از سال ۲۰۲۰ به عنوان معاون بایدن کار کرده. مادر او هندی و پدرش جامائیکایی است و کاملا را می‌توان یک مهاجر رنگین پوست دانست. هریس  از سال ۲۰۱۷ به عنوان سناتور  ایالت کالیفرنیا تا ۲۰۲۰ مشغول به کار بود.او دومین زن سیاه‌پوست و نخستین جنوب آسیایی آمریکایی است که به سنا راه یافته است. کاملا سال ۲۰۱۹ تصمیم گرفت تا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند و سپس به سود بایدن کنار رفت. کاملا هریس از خانواده‌ای تحصیل‌کرده که با مادری پزشک و پدری که استاد دانشگاه استنفورد بوده است؛ بالا آمده. هریس از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ به عنوان دادستان ناحیه سانفرانسیسکو کار کرد. او از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ به عنوان دادستان کل ایالت کالیفرنیا به کارش ادامه داد.

بایدن جای خود را به چه کسی می‌دهد؟

گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا: گاوین نیوسام به تلاش برای توقف حکم اعدام در ایالات متحده شهرت دارد. او ۵۶ ساله بوده و چهار سال از کاملا هریس کوچک‌تر است و در حال حاضر فرماندار کالیفرنیا به‌حساب می‌آید. نیوسام قبلا شهردار سانفرانسیسکو بود و به‌عنوان جوان‌ترین شهردار این ایالت در صد سال اخیر شناخته می‌شد. او از دشمنان ترامپ و موافق استیضاحش در دوران ریاست جمهوری آمریکا بود. همسر دوم نیوسام یک کارگردان و هنرپیشه و البته سیاستمدار امریکایی است. 

گرچن ویتمر، فرماندار میشیگان: او هم مانند کاملا هریس یک زن است و از این بابت شانس مورد اقبال قرار گرفتن از سوی طرفداران برابری جنسیتی را داراست. او ۵۳ ساله بوده و جزو جوان‌ترین افرادی است که رویای ریاست‌جمهوری آمریکا را در سر می‌پروراند. در حال حاضر گرچن به‌عنوان فرماندار میشیگان فعالیت دارد.  او از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ در مجلس نمایندگان ایالتی میشیگان و از ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ در سنای ایالتی میشیگان حضور داشت. ویتمر با شرکت در انتخابات فرمانداری میشیگان در ۲۰۱۸، بیل ساشه رقیب جمهوری‌خواه خود را شکست داد و از ۱ ژانویه ۲۰۱۹ به عنوان فرماندار شروع به کار کرد.گرچن ویتمر دو فرزند دارد و تحصیلاتش را در دانشکده ایالتی میشیگان به پایان برده است.

جاش شاپیرو، فرماندار پنسلیوانیا: او به ثروت کلانش شناخته می‌شود. شاپیرو ۵۱ ساله یک سیاستمدار و وکیل آمریکایی است که از سال ۲۰۲۳ به عنوان چهل و هشتمین فرماندار پنسیلوانیا فعالیت کرده است. او که ی از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳ به عنوان پنجاهمین دادستان کل پنسیلوانیا و از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ به عنوان عضو هیئت کمیسران مونتگومری فعالیت کرد.شپیرو که در مونتگومری بزرگ شد، علوم سیاسی را در دانشگاه راچستر خواند و مدرک بعدی خود را از دانشگاه جورج تاون دریافت کرد. پس از آن او به عنوان مشاور ارشد سناتور تورچیلی کار کرد. شپیرو در سال ۲۰۰۴ با شکست دادن جان دی. فاکس، نماینده جمهوری خواه ایالات متحده، به مجلس نمایندگان پنسیلوانیا انتخاب شد. او مردی یهودی است و یک برنامه نامه نویسی در سراسر جهان به نام کودکان برای آوی را به نیابت از یهودیان روسی پایه‌گذاری کرده است.

بایدن جای خود را به چه کسی می‌دهد؟

جی بی پریتزکر، فرماندار ایلینوی: او یک تاجر و بشردوست و سیاستمدار است و در حال حاضر به عنوان چهل و سومین فرماندار ایلینوی و از سال ۲۰۱۹ خدمت می‌کند. پریتزکر که عضوی از خانواده ثروتمند و مشهور پریتزکر است، صاحب هتل‌ها زنجیره‌ای در شیکاگو بوده و علاوه بر آن صاحب چندین استارت آپ سرمایه گذاری همچون پریتزکر است. دارایی خالص شخصی پریتزکر سی و شش میلیارد دلار تخمین زده شده. او جزو پشتیبانان مالی و اساسی حزب دموکرات است و ۵۹ سال سن دارد.

اندی بشیر فرماندار کنتاکی: اندی بشیر ۵۷ ساله و یک سیاستمدار و وکیل و شست و یکمین فرماندار ایالت کنتاکی است است. اوفرزند استیو بیر فرماندار سابق کنتاکی است. اندیدر سال ۲۰۱۹ به عنوان فرماندار کنتاکی انتخاب شد. پدر او از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ فرماندار این ایالت بود.اندی بشیر اصالتا ایرانی بوده و پدر بزرگ او در کرمان به دنیا آمده است.

پیت بودجج، وزیر حمل و نقل: او سیاستمدار آمریکایی، شهردار سابق ساوت بند و ۱۹مین وزیر ترابری آمریکا است. او اولین فرد همجنسگرا بود که توانست از سنا رای اعتماد بگیرد. بودجج مأمور اطلاعاتی سابق نیروی دریایی آمریکا و همچنین ذخیره نیروی دریایی ایالات متحده است و جزو کهنه سربازان جنگ افغانستان به شمار می‌رود. بودجج جوان‌ترین فردی است که نامش به عنوان یکی از گزینه‌های دموکرات مطرح شده و تنها ۴۲ سال سن دارد. 

۳۱۱۳۱۲

نظر شما