شناسهٔ خبر: 67297366 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد:

اصناف همواره جانانه پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: اصناف در برهه‌های مختلف ایستادگی و ولایت‌مداری خود را اثبات کردند و همواره پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ سردار حسین زارع کمالی در مراسم یادواره شهدای اصناف استان یزد با اشاره به نقش اصناف در تاریخ انقلاب اسلامی گفت: اصناف در برهه‌های مختلف ایستادگی و ولایت‌مداری خود را اثبات کردند و هم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، هم بعد از انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی و هم بعد از آن در جنگ اقتصادی جانانه پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: اصناف، فرماندهان و پیشقراولان جنگ اقتصادی هستند، ایثارگری‌های آنها را در بحث کرونا شاهد بودیم و برای این قشر متدین و انقلابی همین حدیث پیامبر که می‌فرمایند اصناف درستکار، با ایمان و صالح با شهدا محشور می‌شوند، کافی است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به دهه امامت و ولایت گفت: عید غدیر خم فقط واقعه تاریخی نیست بلکه حادثه تمدن‌ساز و انسان‌ساز است، عید غدیر خم همچون عاشورا که فقط عزاداری نیست نباید فقط به انتصاب مولا علی علیه السلام به امامت خلاصه شود، بلکه به فرمایش مقام معظم رهبری گر چه انتصاب مولا علی مهم و با اهمیت در واقعه غدیر است اما غدیر یک ضابطه و قاعده برای پذیرش امامت است که مهم‌ترین قسم بندگی خداوند است.

وی عنوان کرد: امامت و ولایت در حکومت اسلامی یعنی حکومت اشرافی‌گری و زر و زور و تزویر معنا و مفهوم ندارد، پذیرش امامت و ولایت یعنی باید در مقابل دین و دنیای مردم دغدغه داشته باشیم و یعنی بالا بردن روح و معنویت و انشاءالله بتوانیم این ایام را خوب تبیین کنیم.

زارع‌کمالی افزود: غدیرخم یکی از مهم‌ترین یوم‌الله‌ها در اسلام که اگر خوب تبیین و‌ حفظ شده بود قطعا عاشورایی اتفاق نمی‌افتاد و اگر بتوانیم حادثه عاشورا خوب تبیین و بازگو کنیم در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور منجی عالم بشریت بهتر می توانیم قدم برداریم و ظهور را نزدیک‌ کنیم.

وی با اشاره به نزدیک‌شدن به ایام چهلم شهدای خدمت و همچنین روز انتخابات گفت: انتخابات برای کشور ما بسیار مهم است و جمهوریت نظام و انقلاب را ثابت می کند، جمهوریتی که ذیل اسلامیت قرار دارد و حلقه اتصال این دو ولایت مطلقه فقیه است. 

زارع‌کمالی ادامه داد: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری باید به چهار اصل مشارکت قوی، سلامت، رقابت و امنیت در انتخابات دقت کنیم، حضور مردم در انتخابات مهم‌ترین اصل در انتخابات است که در گفته یکی از بزرگان به حضور در صحنه کربلا تشبیه شده است.

وی ادامه داد: مشارکت در انتخابات یک عمل صالح است و مشارکت قوی در انتخابات جبهه کفر را عصبانی و از ضربه زدن به اسلام ناامید می‌کند، هر کاری که ما برای عزت، اقتدار و‌ حفظ اسلام انجام دهیم عملی صالح است که خداوند خود وعده داده است که عمل صالح را جبران کند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: شهید رئیسی رئیس دولت سیزدهم متعهد، ولایت‌مدار، مردم‌دار، پای کار نظام و انقلاب و موجب اقتدار و عزت اسلام بود و فقط خدا را دید و خداوند هم مزد عمل او را داد، شهید رئیسی شبانه روز پای کار نظام و انقلاب و مردم ایستاد و در این مسیر به شهادت رسید.

وی تصریح کرد: باید دقت کنیم فردی را برای ریاست جمهوری انتخاب کنیم که مردم‌دار، ولایتمدار، متعهد، سختکوش، پرتلاش و موجب عزت و اقتدار نظام اسلامی باشد، باید منتخب ما اسلام‌شناس، دشمن‌شناس و موقعیت شناس باشد، نظام مسائل جامعه و همچنین مبانی اسلام را خوب درک کند و باید مراقب باشیم فریب تزویر و حرف‌های زیبای بی عمل برخی افراد را نخوریم.

نظر شما