شناسهٔ خبر: 67295897 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل هواشناسی خوزستان:

هفته‌ای سوزان در انتظار خوزستان/ دما به ۵۱ می‌رسد

اهواز - مدیرکل هواشناسی استان خوزستان از پیش‌بینی رسیدن دمای هوای برخی شهرهای استان به ۵۱ درجه سانتی‌گراد در ابتدای هفته آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص پیش بینی هواشناسی استان خوزستان اظهار کرد: با بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، توده هوای گرم همچنان تا روز دوشنبه در استان ماندگار است بنابراین بیشینه دما در برخی از شهرها تا حدود ۵۱ درجه سانتی‌گراد نیز خواهد رسید اما سه شنبه کاهش سه تا پنج درجه‌ای دما در سطح استان پیش بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین پدیده شرجی نیز تا روز یکشنبه (در ساعات ابتدایی صبح و شب)، در مناطق ساحلی و دور از ساحلِ جنوبِ شرقی، جنوبی و تا حدودی مرکزی مورد انتظار است.

سبزه زاری تصریح کرد: در روز دوشنبه با وزش بادهای شمال غربی از شدت شرجی هوا کاسته خواهد شد؛ فقط بخش‌های ساحلی به ویژه ساحلِ جنوبِ شرقی متأثر از پدیده شرجی خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان بیان کرد: در روزهای دوشنبه و سه شنبه به سبب وزش بادهای متوسط تا نسبتاً شدید احتمال خیزش گردوخاک‌های محلی و موقتی در مناطق غربی، جنوبِ غربی و مرکزی دور از انتظار نیست. شمال خلیج فارس نیز تا روز یکشنبه در برخی از ساعات نیمه مواج ولی روزهای دوشنبه و سه شنبه مواج خواهد بود.

سبزه زاری گفت: در شبانه روز گذشته امیدیه با ۵۰.۶ و ایذه با ۲۶.۱ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده اند. در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۵۰.۵ و کمینه دمای ۲۹.۸ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

نظر شما