شناسهٔ خبر: 67294838 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد

صاحب‌خبر -
گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، خطیب جمعه سرفاریاب به موضوع مهم انتخابات ریاست جمهوری در هفته آینده اشاره کرد و گفت: حضور مردم در انتخابات و مشارکت حداکثری اصل مهم این انتخابات و باعث اعتبار و تضمین اقتدار ملی و مانع تجاوز دشمن خواهد بود و در کنار آن انتخاب فردی که در همه ابعاد (قدرت اجرایی، امانتداری، صداقت و اخلاص، متعهد به مبانی انقلاب) اصلح و همانند شهید رئیسی اهل خدمت خالصانه به مردم باشد.
 حجت الاسلام زارعی پور با گرامی داشت روز تبلیغ و اطلاع رسانی و با بیان اینکه تبلیغ دین به معنای رساندن پیام های الهی به بندگان است، افزود: بعد از پیامبران و اولیاء و معصومین، تبلیغ احکام الهی که امری ضروری است بر عهده عالمان دین( طلاب، روحانیون، مربیان و معلمان و...) است.
وی با تبریک دهه ی امامت و ولایت و ولادت امام هادی(ع) و عید بزرگ غدیر، اصل غدیر و معرفی حضرت علی (ع) به عنوان ولی امر مسلمین بعد از پیامبر را از نعمت های بزرگ الهی دانست و ادامه داد: غدیر را با هر روشی که در توان دارید،(تبلیغ و تبیین، حضور در جشن ها و امکانات مادی) باید گرامی داشته شود.
وی با گرامی داشت یاد و خاطر شهید بهشتی و همراهان و هفته قوه قضائیه، شهید رئیسی را از شاگردان شهید بهشتی و اهل اخلاص و عمل دانست.
وی در ادامه به موضوع اثرات مخرب استفاده از مواد مخدر اشاره کرد و گفت: منشأ بسیاری از آسیب ها و مشکلات در جامعه به اعتیاد به مواد مخدر بر می گردد که مراقبت از نوجوانان و جوانان در این زمینه با توجه به شرایط موجود، امری لازم و ضروری است.
گزیده خطبه های نماز جمعه چرام؛
حجت الاسلام فرهمند امام جمعه ی موقت شهر چرام در جمع نمازگزاران این شهر با گرامی داشت و تبریک به مناسبت فرا رسیدن بزرگترین عید مسلمانان گفت:حقیقت غدیر و معرفی امیر المومنین(ع) به عنوان ولی امر امت اسلامی جانشین پیغمبر یکی از نعمت های بزرگ خداوند متعال است .
حجت الاسلام فرهمند افزود: غدیر یک مسئله شیعه نیست مطعلق به همه ی انسانها و ملتهاست چون به معنای حاکمیت عدل و حاکمیت فظیلت و حاکمیت ولایت الله است.
وی همچنین گریزی به موضوع مهم کشور زد و انتخابات را یک امر مهم دانست و گفت: حضور حد اکثری و انتخاب اصلح ضامن قدرت پیش از پیش و پیشرفت انقلاب اسلامی است.
گزیده خطبه های نماز جمعه پاتاوه؛
حجت‌الاسلام ایمانی تبار به فرمان حضرت امام خمینی (ره)در تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف سازمان تبلیغات سازماندهی، نظارت و برنامه ریزی در بیان معارف و احکام و ترویج دین و نظارت بر اجرای صحیح برنامه های دینی است. 
وی در خصوص انتخابات پیش رو هم گفت: در کلیدواژه‌ی سخنان رهبر معظم انقلاب انتخابات امری مهم بیان شده است زیرا باید مدیریت فرهنگی و اقتصادی کنترل تورم، مسکن رشد اقتصادی و امنیت سیاسی و اجتماعی و... را از طریق ریاست قوه مجریه دنبال شود.
خطیب جمعه پاتاوه تاکید کرد: باید فردی که مدیر، باتقوا، خستگی ناپذیر، دارای روحیه جهادی و انقلابی، برنامه محور، دارای وعده های عملی، خدمت گذار صدیق انتخاب کنیم.
گزیده خطبه های نماز جمعه دهدشت
امام جمعه دهدشت گفت: اهمیت رعایت تقوای سیاسی در انتخابات و پرهیز از تخریب دیگران برای معرفی کاندیدای خود یک ضرورت است.
حجت الاسلام علی وحدانی‌فر، با اشاره به نزدیکی انتخابات بر اهمیت رعایت تقوای سیاسی تأکید کرد و افزود: در انتخابات باید از تخریب‌های ناصواب به دلیل حب و بغض پرهیز کنیم.
وحدانی فر ادامه داد: به جای تخریب دیگران، خصوصیات مثبت کاندیدای خود را بیان کنیم.
وی همچنین با تبریک عید غدیر بیان کرد: غدیر روز ابلاغ ولایت حضرت علی (ع) است و باید این روز را با عظمت برگزار کنیم.
امام جمعه دهدشت گفت: دادن یک طعام در روز غدیر به مثابه دادن طعام به همه انبیا است.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر انتخابات را حماسه‌ای خواند که افق‌های جدیدی را باز می‌کند و افزود: حضور حداکثری در انتخابات بت قدرت استکبار را می‌شکند.
وحدانی فر گفت: رئیس جمهور باید مدیریت راهبردی داشته باشد و مشارکت بالا و انتخاب صحیح دو عامل اصلی این راهبرد هستند.
وی در تبیین انتخاب اصلح اظهار داشت: ببینید اطرافیان کاندیداها چه کسانی هستند.
امام جمعه دهدشت گفت: ما رئیس جمهوری می‌خواهیم که بر مسائل کشور تمرکز داشته باشد، فعال، خستگی‌ناپذیر و فساد ستیز باشد.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر همچنین به مناسبت هفته قوه قضائیه تصریح کرد: قوه قضائیه در بررسی پرونده‌ها نشان داده که برایش فرقی نمی‌کند انسان مفسد در چه جایگاهی باشد.
گزیده خطبه های نماز جمعه لیکک؛
امام جمعه لیکک در جمع نمازگزاران این شهربا اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه 1403 بر مشارکت بالا و انتخاب اصلح تاکید کرد و گفت: رهبرمعظم انقلاب همواره بر مشارکت آگاهانه ، پرشورو انتخاب اصلح تاکید داشته اند و مردم ما هم باید در این مسیرگام بردارند.
حجت الاسلام اسماعیل صلواتی به ویژگی های رئیس جمهور اصلح اشاره کرد و با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب باید در راستای خدمت به مردم اقدام کند و راه شهید رئیسی را ادامه دهد افزود: رئیس جمهور باید مردمی، ولایتمدار و خدمتگزار باشد تا بتواند مشکلات جامعه و مردم را مرتفع کند.
وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید گرانقدر آیت الله بهشتی و آغاز هفته قوه قضائیه ، از خدمات کارکنان و دست اندرکاران این نهاد ولایی و مهم قدردانی کرد.
گزیده خطبه‌های نماز جمعه لنده 

 حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل با اشاره به واقعه غدیر خم که نقش تعیین کننده‌ای در آینده اسلام داشت گفت:با اهمیت ترین ماموریت دوران رسالت پیامبر اکرم (ص) در واقعه غدیر خم انجام گردیده است، و همه باید بدانند که طرف درست تاریخ طرف مولا علی است که این عید بهترین عید مذهبی مسلمانان است.

امام جمعه لنده به هفته دستگاه قوه قضاییه اشاره کرد و افزود:اول تیر آغاز هفته قوه قضاییه است که امام راحل در خصوص اهمیت دستگاه قضا فرمودند همه چیز ملت جان, مال و نوامیس مردم در تحت سیطره دستگاه قضاست.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی در شناسایی مفسدان اقتصادی، برخورد با فساد و مقابله با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر و هنجارشکنان بی‌حیا در جامعه عملکرد بسیار خوبی داشته اند.

امام جمعه لنده به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: تمدن غرب به دنبال سیطره و بلعیدن جهان است و تا منافع دنیا را از آن خود نماید، که یکی از حربه‌های آنها مواد مخدر است و از این طریق به سود برسند و توان و غیرت ملت‌ها را سلب نمایند. 

وی گفت: با کارهای فرهنگی دینی و مذهبی می‌توان در کشور و جامعه آسیب‌هایی که مواد مخدر بر پیکره جوانان و نوجوانان میزنند را خنثی کرد و مقابله و برخورد جدی با فروشندگان مواد مخدر را در کشور افزایش دهند.

محمودی اصل گفت: شهرستان لنده به لحاظ آب و هوایی در منطقه گرمسیری قرار دارد و متاسفانه آب تعدادی از روستاهای اقماری که فاقد آب لوله کشی هستند مدت‌های زیادی است که به صورت سیار و از طریق تانکر آبرسانی می شوند.

وی اضافه کرد: مدت زیادی است که به دلیل خراب شدن دستگاه تانکر آب رسانی، مردم ۱۲ روستا با سختی دست و پنجه نرم می‌کنند.

 امام جمعه لنده از مسئولان آبفای استان خواست هر چه سریعتر برای رفع مشکل آب آشامیدنی این مناطق چاره اندیشی شود.

 

نظر شما