شناسهٔ خبر: 67294602 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه قزوین:

مشارکت حداکثری در انتخابات امر مهمی است

فاطمه جهانبخش

امام جمعه قزوین گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات امر مهمی است، علاوه بر حضور در انتخابات باید اهمیت این امر را بازگو کنیم چراکه اگر آمار شرکت کنندگان پایین باشد صهیونیست‌ها خوشحال می‌شوند و چه کسی حاضر است آن‌ها خوشحال شوند؟

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نماز جمعه این هفته یکم تیر ماه که در محل مسجدالنبی (ص) شهر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در دنیا همواره عده‌ای در ضرر و عده‌ای در سود هستند و دنیای سیاست نیز بر همین منوال است، عده‌ای رفاقت می‌کنند و به دنبال کسب رضایت خداوند هستند و عده‌ای هم به دنبال مادیاتند که ضرر می‌بینند چرا که دنیا مزرعه آخرت است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: عید غدیر بزرگترین عید عالم است که در آن همه به پیروی از حق دعوت می‌شوند و با توجه به تقارن این عید و سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی باید در نظر داشته باشیم همه افرادی که اهل قلم هستند و تریبونی در اختیار دارند در جهت نشر ولایت تلاش کنند.

وی ادامه داد: نشر ولایت و امامت دستور قرآن و سیره رسول خداوند است که بدون پیروی از این امر هر کاری بی‌برکت خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به شهادت مظلومانه شهید بهشتی که سالروز آن در هفته آینده خواهد بود، خاطرنشان کرد: شهید بهشتی مدیری قدرتمند و مسئولیت‌پذیر بود که توانست دین را زنده کند و در تقریر قانون نقش قابل توجهی داشته باشد در حالی که در ایام حیاتشان منافقان انواع تهمت‌ها را به ایشان نسبت دادند.

وی با تأکید بر این موضوع که امروز گوش مردم از تهمت به سید مظلومان و محرومان پر شده است، گفت: روزی امام(ره) در خصوص شهید بهشتی فرمودند که مظلومیتش بزرگتر از شهادت او بود و شهید رئیسی هم شاگرد ایشان بود، شهید بهشتی و ٧٢ تن از یارانشان به دست منافقان به شهادت رسیدند و شهید رئیسی نیز در راه خدمت به مردم به شهادت رسید. 

امام جمعه قزوین با اشاره به آغاز هفته قوه‌قضائیه تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند باید وضعیت قوه قضائیه طوری باشد که به مرجع و پناه مردم و ستمدیدگان بدل شود هرکس از ظلمی نالان است امید داشته باشد که با وجود دستگاه قضا کسی نمی‌تواند بر ظلم مداومت کند.

وی در ادامه بیانات خود با اشاره به موضوع انتخابات گفت: اگر در انتخابات شرکت نکنیم و حضور حداکثری نداشته باشیم تنها کسی که از این موضوع انتفاع می‌برد صهیونیست‌ها هستند و قطعاً کسی نمی‌خواهد آن‌ها شاد بشوند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: ما با هر هر عقیده و حزب و گروه و با هر سلیقه‌ای نمی‌پسندیم که مستکبرین خوشحال شوند، ما می‌خواهیم خدا، امیرالمؤمنین و دل بی‌پناهان غزه شاد شود لذا باید آرای حداکثری داشته باشیم.

وی در خصوص انتخاب اصلح نیز بیان داد: در خصوص انتخاب اصلح در بین ۶ کاندیدا باید دقت کنیم که کدام سنخیت و سابقه‌اش و زندگی و روحیه‌اش به امیرالمؤمنین نزدیکتر است.

امام جمعه قزوین گفت: ما یک الگو مانند شهید رئیسی داریم که از او ضرر ندیدیم، از او عزت و اقتدار دیدیم و در دنیا سربلند بودیم، وضعیت اشتغال بهتر شد و کارخانه‌های راکد مجدد به چرخه بازگشتند و نیز او اقامه کننده نماز و موجب محبت بین مؤمنین شد بنابراین شبیه‌ترین فرد به رئیس جمهور شهید را انتخاب کنیم و از خدا بخواهیم به ما کمک کند فردی را انتخاب کنیم که موجب رضایت خداوند را فراهم کند.

آیت‌الله عابدینی در پایان با اشاره به اهمیت مصرف صحیح آب به خصوص در ایام گرم تابستان اظهار کرد: اسراف آب با اینکه هزینه آن را هم پرداخته باشیم ما را مدیون افرادی می‌کند که آب به آن‌ها نمی‌رسد، بنابراین باید به ضرفه‌جویی مصرف آب در همه زمینه‌ها به خصوص در حوزه کشاورزی توجه کرد.

انتهای پیام 

نظر شما