شناسهٔ خبر: 67294488 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

جهاد تبیین رسالت مهم بسیج اساتید است

اساتید بسیجی برای انجام رسالت خود فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهند، در این برهه زمانی جهاد تبیین یکی از رسالت‌های مهم بسیج اساتید است.

صاحب‌خبر -

محبعلی رهدار، مسئول سازمان بسیج اساتید سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان بیان کرد: هر ساله اساتید بسیجی روز سی و یکم خرداد، سالروز شهادت دانشمند عارف، شهید مصطفی چمران را در سراسر کشور گرامی می‌دارند. سال‌ها است که شهادت این استاد تراز انقلاب اسلامی به نام روز ملی بسیج اساتید نام‌گذاری شده است.
 
 وی افزود: شهید چمران، یک الگو و معیار برای استاد انقلابی بودن است، چمران برای کسب علم هجرت نمود، مهاجر الی الله، در لبنان در کنار مظلومان بود، مجاهد فی‌سبیل‌الله، مناجات‌های سراسر شوق داشت عارف و عاشق بالله، در راه خدا شهید شد چمران شخصیتی از انسان کامل بود، در میدان جنگ‌های نامنظم خشن و برق‌آسا مثل رعد، در زندگی خانوادگی و خدمت به محرومان عاطفی و لطیف مثل شمع و پروانه، همان قدر که در تیراندازی دقیق بود، هنرمندانه عکاسی می‌کرد.
 
مسئول سازمان بسیج اساتید استان ادامه داد: همان قدر که در نظامی‌گری هیبت و هیمنه داشت، در اخلاص و خضوع افتاده بود زمانی که علم برای خیلی‌ها حجاب اکبر بود برای چمران حجاب‌ها را کنار زده بود علم و عمل و ایمان را باهم توأم کرده بود، سنت و مدرنیته را با هم درآمیخته بود و درعین‌حال دربند هیچ‌کدام نبود، متعهد و متخصصی بود که خود را مقلد امام و رهبرش می‌دانست.
 
وی تصریح کرد: چمران میوه کمال انسانیت بود که با شهادت به دست محبوب چیده شد.
 
رهدار اضافه کرد: تخصصی‌ترین قشر بسیج، بسیج اساتید، سنگر دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها است، صیانت از عرصه تربیت قوه عاقله جامعه، جهاد برای کسب جایگاه مرجعیت علمی برای ایران اسلامی از وظایف اصلی این قشر است، این امر خطیر استاد تراز انقلاب اسلامی و استاد تراز چمران می‌طلبد.
 
این مسئول عنوان کرد: همه ساله بزرگداشت سالروز شهادت استاد بسیجی شهید، مصطفی چمران، فرصتی گران‌بها است برای میثاق مجدد با ولایت، امام و رهبری و مشت محکمی است بر دهان دشمنانی که دانشگاه جدای از دین و انقلاب، آرزوی واهی‌شان است.
 
مسئول سازمان بسیج اساتید استان اضافه کرد: امسال بزرگداشت روز ملی بسیج اساتید به دلیل تقارن با انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست‌جمهوری، با شعار، استاد بسیجی، حضور حماسی، حکمرانی علوی در سراسر کشور در قالب یک همایش ۳۱ هزارنفری در تمام مراکز علمی برگزار می‌شود.
 
وی گفت: دانشگاه‌های سراسر استان نیز برنامه‌های روز قشر بسیج اساتید را هماهنگ و منسجم اجرا می‌نمایند.

نظر شما