شناسهٔ خبر: 67551142 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان عنوان کرد:

خانه‌های خلاق صنایع‌ دستی مسیری برای تجاری‌سازی در زنجیره کسب و کار

مدیرکل دفترامور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان از رونمایی از چهار محصول جدید شرکت‌های خلاق استان در حوزه صنایع دستی به همت مرکز نوآوری دانشگاه این استان در تیر ماه جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

زهرا ابراهیمی امروز یکشنبه در جلسه حمایت از صنایع دستی افزود: این محصولات شامل آباژور تلفیق چوب و فرش، ساز مینیاتوری گیتار الکترونیک، کفش چرم، سوزن دوزی زنانه و کت سوزن دوزی زنانه بودند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اولویت ها در سیستان و بلوچستان بویژه در حوزه صنایع دستی با استفاده از ظرفیت های فناوری و نوآوری دانشگاه‌های استان ایجاد فرصت عرضه محصولات تولید شده و سرمایه گذاری، فراهم شدن زمینه هم افزایی در استفاده از منابع مشترک، ارتباط بخش دولتی با بخش خصوصی در قالب مرتفع کردن نیازهای فناورانه، الحاق طرح های اصیل با خلاقیت و نوآوری مبتنی بر سلایق بازار در حوزه صنایع خلاق، نشر فرهنگ نوآوری، توسعه خلاقیت و مهارت، استفاده از فناوری های نوین و ایجاد فضای همگرایی و مشارکت فعالان این حوزه است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در این راستا خانه‌های خلاق صنایع‌ دستی مسیری برای تجاری‌سازی و ارتقای جایگاه اقتصادی صنایع‌ دستی در زنجیره کسب و کار، مکانی برای تبادل دانش، تجربیات برنامه ریزان، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان است.

وی صنایع‌دستی را مثال بارز و عینی گنجینه ارزشمند این مرز و بوم دانست و گفت: صنایع دستی به عنوان نبض تپنده جامعه، هویت یک ملت و پیشران اقتصادی آن نیز محسوب می‌شود و برنامه ریزی و تمرکز در این بخش می‌تواند آثار مثبتی در بخش‌های مختلف اشتغالزایی و اقتصادی به دنبال داشته باشد.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: در مجموع سیستان و بلوچستان از آداب و رسوم متفاوت و متمایز تشکیل شده که هر کدام به نوبه خود حائز اهمیت و ارزشمند است و ضرورت دارد که با نگاهی جامع و برنامه ریزی منسجم برای تولید و معرفی این محصولات اقدامات لازم انجام شود که تاکنون اقدامات موثر و شایسته ای انجام شده و جایگاه ویژه ای در سطح ملی و بین المللی به خود اختصاص داده و در واقع صنایع دستی پلی میان اقتصاد و فرهنگ است که با توسعه آن نه تنها به اشتغالزایی و اقتصاد کمک کرده‌ایم بلکه گام بلندی در جهت معرفی فرهنگ اصیل استان و کشور برداشته‌ایم.

انتهای پیام

نظر شما