شناسهٔ خبر: 67280861 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

گفتگوی ویژه با مسئول سازمان بسیج اساتید هرمزگان :

شهید چمران یک الگو و معیار برای اساتید انقلابی است

اساتید بسیجی برای انجام رسالت خود فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهند، در این برهه زمانی جهاد تبیین یکی از رسالت‌های مهم بسیج اساتید است.

صاحب‌خبر -

دکتر علی بهرام شاهی مسئول سازمان بسیج اساتید استان هرمزگان در گفت و گو با خبرگزاری بسیج بااشاره به ۳۱ سی و یکم خردادماه به نام روز بسیج اساتید روزی که مصادف با سالروز شهادت شهید دانشمند دکتر مصطفی چمران است که با درخواست اساتید بسیجی و تأکید مقام معظم رهبری و تصویب شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی، روز ملی اساتید بسیجی نام‌گذاری شده است.بیان کرد: هر ساله اساتید بسیجی روز سی و یکم خرداد، سالروز شهادت دانشمند عارف، شهید مصطفی چمران را در سراسر کشور گرامی می‌دارند. سال‌ها است که شهادت این استاد تراز انقلاب اسلامی به نام روز ملی بسیج اساتید نام‌گذاری شده است.

وی گفت: شهید چمران، یک الگو و معیار برای استاد انقلابی بودن است، چمران برای کسب علم هجرت نمود، مهاجر الی الله، در لبنان در کنار مظلومان بود، مجاهد فی‌سبیل‌الله، مناجات‌های سراسر شوق داشت عارف و عاشق بالله، در راه خدا شهید شد چمران شخصیتی از انسان کامل بود، در میدان جنگ‌های نامنظم خشن و برق‌آسا مثل رعد، در زندگی خانوادگی و خدمت به محرومان عاطفی و لطیف مثل شمع و پروانه، همان قدر که در تیراندازی دقیق بود، فعالیت فرهنگی نیز داشت.

دکتر بهرامشاهی عنوان کرد: همه ساله بزرگداشت سالروز شهادت استاد بسیجی شهید، مصطفی چمران، فرصتی گران‌بها است برای میثاق مجدد با ولایت، امام و رهبری و مشت محکمی است بر دهان دشمنانی که دانشگاه جدای از دین و انقلاب، آرزوی واهی‌شان است.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اضافه کرد: امسال بزرگداشت روز ملی بسیج اساتید به دلیل تقارن با انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست‌جمهوری، با شعار، استاد بسیجی، حضور حماسی، حکمرانی علوی در سراسر کشور در قالب یک همایش ۳۱ هزارنفری در تمام مراکز علمی برگزار می‌شود.

وی گفت: دانشگاه‌های سراسر استان نیز برنامه‌های روز قشر بسیج اساتید را هماهنگ و منسجم اجرا می‌نمایند.

نظر شما