شناسهٔ خبر: 67293922 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

برگزاری ۱۵۰ دوره آموزشی برای ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای آسیب‌پذیر در خراسان جنوبی

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از برگزاری ۱۵۰ دوره آموزشی در قالب طرح‌های آموزشی جهت کاربران جاده‌ای آسیب‌پذیر در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خراسان جنوبی، هادی حیدری، رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: ۱۵۰ دوره آموزشی در قالب طرح‌های آموزشی جهت کاربران جاده‌ای آسیب‌پذیر در این استان طی سال گذشته تا کنون برگزار شده که نسبت به مدت مشابه  ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: این دوره‌های آموزشی در راستای ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان برگزار شده است.

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی اضافه کرد: از این تعداد دوره آموزشی، ۱۰۰ دوره به آموزش دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها و ۵۰ دوره به آموزش راکبین موتورسوار و وانت‌بارها اختصاص یافته است.

حیدری با اشاره به اهمیت آموزش دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها در خصوص قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، خاطرنشان کرد: در این دوره‌ها، آموزش‌های لازم در خصوص نحوه‌ی عبور و مرور امن در جاده‌ها، علائم و هشدارهای رانندگی و همچنین خطرات ناشی از عدم رعایت قوانین ترافیکی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

وی در ادامه به تشریح دوره‌های آموزشی راکبین موتورسوار و وانت‌بارها پرداخت و یادآور شد: در این دوره‌ها، به این رانندگان در خصوص رانندگی ایمن، استفاده از تجهیزات ایمنی، رعایت سرعت مجاز و پرهیز از انجام حرکات مخاطره‌آمیز آموزش داده می‌شود.

نظر شما