شناسهٔ خبر: 67294274 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

برگزاري 150 دوره آموزشي براي ارتقاي ايمني کاربران جاده‌اي آسيب‌پذير در خراسان جنوبي

صاحب‌خبر -
برگزاري 150 دوره آموزشي براي ارتقاي ايمني کاربران جاده‌اي آسيب‌پذير در خراسان جنوبي
خبرگزاری آریا - رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از برگزاری 150 دوره آموزشی در قالب طرح‌های آموزشی جهت کاربران جاده‌ای آسیب‌پذیر در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آریا خراسان جنوبی، هادی حیدری، رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: 150 دوره آموزشی در قالب طرح‌های آموزشی جهت کاربران جاده‌ای آسیب‌پذیر در این استان طی سال گذشته تا کنون برگزار شده که نسبت به مدت مشابه 50 درصد رشد داشته است.
وی افزود: این دوره‌های آموزشی در راستای ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان برگزار شده است.
رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی اضافه کرد: از این تعداد دوره آموزشی، 100 دوره به آموزش دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها و 50 دوره به آموزش راکبین موتورسوار و وانت‌بارها اختصاص یافته است.
حیدری با اشاره به اهمیت آموزش دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها در خصوص قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، خاطرنشان کرد: در این دوره‌ها، آموزش‌های لازم در خصوص نحوه‌ی عبور و مرور امن در جاده‌ها، علائم و هشدارهای رانندگی و همچنین خطرات ناشی از عدم رعایت قوانین ترافیکی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.
وی در ادامه به تشریح دوره‌های آموزشی راکبین موتورسوار و وانت‌بارها پرداخت و یادآور شد: در این دوره‌ها، به این رانندگان در خصوص رانندگی ایمن، استفاده از تجهیزات ایمنی، رعایت سرعت مجاز و پرهیز از انجام حرکات مخاطره‌آمیز آموزش داده می‌شود.

نظر شما