شناسهٔ خبر: 67277724 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری ۱۵۰ دوره برای کاربران جاده‌ای آسیب پذیر

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: برای کاربران جاده‌ای آسیب پذیر ۱۵۰ دوره آموزشی برگزار شده است.

صاحب‌خبر -

حیدری رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: ۱۵۰ دوره آموزشی در قالب طرح‌های آموزشی برای کاربران جاده‌ای آسیب‌پذیر در این استان از پارسال تاکنون برگزار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل تر ۵۰ درصد رشد داشته است. 

او افزود: این دوره‌های آموزشی در زمینه ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات رانندگی در محور‌های مواصلاتی استان برگزار شده است.

حیدری بیان کرد: از این تعداد دوره آموزشی، ۱۰۰ دوره به آموزش دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها و ۵۰ دوره به آموزش راکبان موتورسوار و وانت‌بار‌ها اختصاص یافته است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت آموزش دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها در خصوص قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، عنوان کرد: در این دوره‌ها، آموزش‌های لازم در خصوص نحوه‌ عبور و مرور امن در جاده‌ها، علائم و هشدار‌های رانندگی و همچنین خطرات ناشی از عدم رعایت قوانین ترافیکی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود. 

او به تشریح دوره‌های آموزشی راکبین موتورسوار و وانت‌بار‌ها پرداخت و گفت: در این دوره‌ها، به این رانندگان در خصوص رانندگی ایمن، استفاده از تجهیزات ایمنی، رعایت سرعت مجاز و پرهیز از انجام حرکات مخاطره‌آمیز آموزش داده می‌شود.

نظر شما