شناسهٔ خبر: 67293242 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کوهنوردان از صعود به ارتفاعات خراسان شمالی خودداری کنند

بجنورد-ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: کوهنوردان با توجه به فعالیت سامانه بارشی، وقوع رگبار، رعد و برق و وزش باد شدیداز هر گونه صعود به ارتفاعات این استان خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

غلامرضا شفیق روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: کوهنوردان باید به این نکته واقف باشند که برای صعودی مطمئن و بدون خطر هنگام بارندگی و سیلاب قبل از هر کاری باید اطلاعات دقیق هواشناسی منطقه مورد نظر فعالیت را بررسی کنند.

وی افزود: همچنین کوهنوردان حرفه‌ای می‌دانند که هوای کوهستان به سرعت دچار تغییر می‌شود لذا توجه به نکات و هشدارها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از کوهنوردان عزیز می‌خواهیم با توجه به این موارد از صعود به ارتفاعات در مواقع هشدار خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی اضافه کرد: پیرو هشدار قبل، همچنان تاکید می‌شود که مردم از توقف در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها، پارک خودروها در کنار رودخانه و از ترددهای غیرضروری در این بازه زمانی پرهیز کنند.

وی ادامه داد: احتمال وقوع بارش های شدید همچنان پیش بینی شده است که تمامی دستگاه های خدمات رسان و امدادگران برای حادثه های احتمالی در حالت آماده باش هستند.

به گزارش ایرنا، سیلاب روز گذشته علاوه بر خسارت به بخش های مختلف کشاورزی و آبنیه این استان، باعث مسدودن شدن ۲ مسیر ارتباطی و مرگ یک مرد ۶۰ ساله در بجنورد شد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما