شناسهٔ خبر: 67397799 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل حج و زیارت مازندران:

حجاج مازندران در سلامت کامل هستند

ساری- مدیرکل حج و زیارت مازندران با اشاره به اعزام ۳۲ کاروان زائران استان به سفر حج گفت: تمامی حجاج استان در سلامت و صحت کامل در مکه بسر می برند.

صاحب‌خبر -

علی اسماعیلی در گفت وگو با خبرنگار مهر در مکه با اشاره به نامگذاری حج امسال از سوی مقام معظم رهبری به حج برائت افزود: همه برنامه‌های فرهنگی حجاج مازندران هم در مدینه و هم در مکه و هم در مشاعر بر اساس منویات مقام معظم رهبری اجرا شد و از جمله آن برگزاری مراسم برائت از مشرکان، دعای کمیل، اجرای طرح مودت و مراسم محفل انس و معرفت با همکاری بعثه مقام معظم رهبری بوده است.

وی اظهار کرد: در حج امسال بیش از چهار هزار و۲۴۰ زائر در قالب ۳۲ کاروان به سرزمین وحی اعزام شدند که بازگشت این حجاج از روز ۱۳ تیر ماه آغاز و تا تاریخ ۲۰ تیر ماه سال جاری به پایان می‌پذیرد و الحمد الله تمامی تمهیدات لازم برای بازگشت حجاج مازندران در فرودگاه شهدای ساری فراهم است.

اسماعیلی اعزام زائران مازندران از مدینه به مکه با قطار را از ویژگی‌ها برجسته حج امسال برای حجاج استان عنوان کرد و اظهار کرد: استفاده از مدیران جوان در کنار مدیران با تجربه، ارتقای خدمات در ایام مشاعر و بهره مندی از قطار برای حمل و نقل برون شهری و انتقال حجاج مازندران از مدینه به مکه از خصوصیات و ویژگی‌های بارز حج امسال بود.

مدیر کل حج و زیارت مازندران در خصوص بازگشایی عمره گفت: بازگشایی سفرهای عمره بعد از اتمام عملیات حج بر اساس تصمیم سازمان حج و زیارت و سیاست نظام خواهد بود که پس از بازگشایی استان مازندران آمادگی لازم برای ثبت نام و تشرف عمره گذاران را خواهد داشت.

اسماعیلی در حوزه عتبات نیز گفت: به منظور بهره مندی زائران عتبات از مراسم عرفه اعزام‌های فوق العاده هم به صورت هوایی و هم زمینی صورت گرفت.

مدیر کل حج و زیارت مازندران در خصوص برگزاری سفر اربعین حسینی گفت: حج و زیارت مازندران به عنوان کمیته ثبت نام و اعزام زائران اربعین حسینی در حال آماده سازی فرایند ثبت نام از طریق سامانه سماح است و آغاز ثبت نام متعاقباً بر اساس ابلاغ ستاد اربعین به اطلاع عموم قرار خواهد گرفت.

نظر شما